OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AG Advokat är en av Sveriges ledande byråer inom bygg- och fastighetsrätt. Vi är ca 75 anställda med kontor i NK-huset i Stockholm. Du kan läsa mer om byrån här (www.agadvokat.se).
Arbetsuppgifter
Som ekonom och löneadministratör får du möjligheten att arbeta inom redovisning och med hela det ekonomiska flödet. Du kommer att arbeta med löneadministration, kund- och leverantörsreskontra, klientfakturering, rättsskyddsförsäkringsärenden, hantering av klientmedel samt med löpande bokföring och avstämningar. Du kommer även vara delaktig i arbetet inför delårsrevision och årsbokslut.
Tjänsten passar dig som tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en miljö där tempot är högt. Du har ett stort mått av självständighet samtidigt som du även är en riktig lagspelare.
Vi söker dig som har
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, företrädesvis med inriktning mot redovisning
- 1-2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
- Mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av löneadministration och/eller bokslutsarbete.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du som söker tjänsten är prestigelös, ansvarstagande, noggrann och har ett öga för detaljer. Vidare är du som person flexibel, problemlösande och har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen kommer du att ha flera kontaktytor, både externt och internt, därför är det viktigt att du har lätt för att skapa goda samarbeten och att du trivs med att ge service.
Vi erbjuder
- En möjlighet att få arbeta på en ledande advokatbyrå
- En härlig kultur med många personalaktiviteter såsom årlig byråresa, sommar- och julfest samt regelbundna after works.
- Moderna lokaler i centrala Stockholm
- En arbetsplats med god stämning och sammanhållning
- Generösa förmåner som till exempel friskvårdsbidrag och regelbundna hälsoundersökningar
- En omväxlande vardag där du är involverad i flera delar av organisationen
Om tjänsten
Omfattning: Heltid
Placering: Regeringsgatan 38
Tillträde: Enligt överenskommelse
Eventuella frågor är välkomna till Josefin Clahr, HR-ansvarig, telefon 08-677 18 40 eller josefin.clahr@agadvokat.se.
Du är välkommen in med din ansökan via vår karriärsida, http://karriar.agadvokat.se. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefin Clahr
072-512 42 33
Sofie Holmbring
Sofie Holmbring
072-239 96 43