ekonom,  örebro

ekonom, örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Varmt välkommen att bli en del av Örebroportens ekonomiavdelning! 
Du har jobbat några år som ekonom samt har ett intresse av bygg- och fastighetsområdet. Du har erfarenhet inom redovisning, såsom löpande bokföring, kontering av leverantörsfakturor, kundfakturering och avstämningar. 
I denna roll är du behjälplig inom flera områden på ekonomiavdelningen och ansvarig för leverantörsfakturahantering. Även projektadministration och andra administrativa uppgifter ingår i din roll.
Hos Örebroporten finner du en arbetsplats som kännetecknas av engagemang, arbetsglädje och nyfikenhet! Hos oss tar alla ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö, trivsel och effektivitet.

Ansvarsområden
I din roll säkerställer du att vi har effektiva arbetssätt och fungerande rutiner tillsammans med ekonomiteamet. Huvuduppgiften är att kontera och administrera leverantörsfakturor samt vara ekonomiavdelningen behjälplig med fakturering, övrig löpande bokföring och avstämningar.

Följande arbetsuppgifter ingår:
• Delaktig vid kundfakturahantering
• Behjälplig vid momsavstämningar, redovisning av skatter och avgifter
• Projektadministration såsom momsavstämning, lägga upp nya projekt och registrera underlag för moms
• Underhåll av inventarieregister, registrera nya inventarier, avskrivningar och avstämningar
• Behjälplig med underlag vid upprättande av budget, månads-, delårs- och årsbokslut 

Du är även backup inom olika områden på ekonomiavdelningen. Du är delaktig med att säkerställa att det finns rutinbeskrivningar samt att dessa hålls uppdaterade. Viktigt är att du håller dig uppdaterad på nya lagar och riktlinjer inom redovisning. Tillsammans med teamet säkerställer du att vi har effektiva och välfungerande arbetssätt och rutiner.
Utöver ovanstående kommer du en dag i veckan samt vid behov att ansvara för reception och kontorsservice. 

Kvalifikationer
För denna tjänst behöver du ha goda kunskaper inom redovisning, löpande bokföring, kund- och leverantörsfakturahantering. Du har goda färdigheter i svenska både i tal och skrift och en hög IT-mognad.
Du har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi och lägst fem års erfarenhet inom yrket. Rollen kräver goda kunskaper i Excel samt mycket goda kunskaper och förståelse för löpande bokföring.
Meriterande är om du har erfarenhet från fastighetsbolag samt vana från löneadministration. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma Control, Hogia Lön och Insikt.
 
För den här rollen behöver du vara noggrann och gilla ordning och reda. Som person har du en god problemlösningsförmåga och är både professionell och prestigelös. Att ha en variation i arbetstempo är något du uppskattar och du är en nyfiken och självgående person som gillar att dela med dig av dina kunskaper. Du gillar att arbeta i team och är en kommunikativ person som känner dig trygg i olika sociala sammanhang där du bygger goda relationer till både interna medarbetare men även externa kunder, hyresgäster och leverantörer.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast 8/3 2022
För frågor och ytterligare information kontakta Gabrielle Peteri på gabrielle.peteri@randstad.se

Om företaget
Örebroporten Fastigheter AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag och vår affärsidé är att utveckla hållbara miljöer som stärker Örebro. Bolaget ägs av Örebro Rådhus AB och förvaltar en uthyrbar area om cirka 380 000 kvm. Som fastighetsägare har och tar Örebroporten ett stort ansvar för den klimat- och energipåverkan som verksamheten medför. Örebroporten har en liten och väl sammansvetsad organisation med ca 45 medarbetare. Arbetsplats finns på Orvar Bergmarks Plats 2B. Organisationen är platt för att ge individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi tänker på hela människan och det är viktigt för Örebroporten att medarbetare känner att man har en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer kunder och samhälle till nytta.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024