OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Myndigheten för kulturanalys (Kulturanalys) förvaltningsadministrativa enhet består idag av två anställda och behöver nu förstärkas med ytterligare en resurs på deltid (70–80 %). Vi söker dig som vill ha en varierad arbetsvardag där operativa ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kommer att vara ditt primära fokus, men där också andra vanligen förekommande förvaltningsadministrativa arbetsuppgifter kommer att ingå.
I denna tjänst kommer du att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare inom Kulturanalys, såväl inom den förvaltningsadministrativa enheten som inom kärnverksamheten, och med vår ekonomikonsult vid Statens servicecenter. Du förväntas också tillsammans med övriga medarbetare aktivt delta i att löpande utveckla och förbättra myndighetens arbetsprocesser och rutiner, både inom stöd- och kärnverksamheten.
Tjänsten omfattar framför allt att
· medverka i budgetarbete, uppföljning och prognoser samt årsbokslut
· stötta myndighetens ledning och ta fram underlag för ekonomisk planering, uppföljning och beslut
· stötta och informera myndighetens medarbetare i projektrelaterade budgetfrågor
· medverka i utvecklingen av myndighetens ekonomiadministrativa rutiner och processer
· ansvara för myndighetens fakturahantering
· medverka i de upphandlingar som myndigheten behöver göra.
Utöver ovan beskrivna fokus för tjänsten kommer du även att arbeta med andra förvaltningsadministrativa frågor såsom exempelvis IT-samordning, inköp, inventeringar, avtalshantering, kontorsadministration, förbereda arkivering av ekonomiadministrativa handlingar m.m.
Anställningen är en tillsvidareanställning på deltid (70–80 %) med inledande sex månaders provanställning och med tillträde i september 2022 eller enligt överenskommelse.
Arbetsplatsen finns i fina kontorslokaler på Världskulturmuseet vid Korsvägen i centrala Göteborg.
Resor kan förekomma i tjänsten, men är inte ofta återkommande.
Om dig
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
· akademisk examen på minst kandidatnivå
· minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid offentlig förvaltning
· erfarenhet av att tillämpa lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning och redovisning
· goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel och Word
· god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har
· erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid statlig myndighet
· erfarenhet av offentlig upphandling
· tidigare erfarenhet av att samarbeta med en serviceorganisation, motsvarande Statens servicecenter, som leverantör av ekonomi- och personaladministrativa tjänster
· erfarenhet av systemet Agresso och även gärna Primula
· erfarenhet av samordnande IT-administration
· kunskap om Regeringskansliets processer.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och lämpligheten för arbetet.
Personliga egenskaper
För att lyckas i arbetet behöver du vara analytisk och ha förmåga att se helheter och samband utan att för den delen missa detaljer samt ha en kommunikativ förmåga i både tal och i skrift. Du bör vara serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel samt självständigt kunna planera och genomföra dina arbetsuppgifter i rätt tid och med hög kvalitet. Du är prestigelös till ditt sätt, har en god samarbetsförmåga och värnar om en god arbetsmiljö samt besitter en öppenhet för olika perspektiv och synsätt.
Om Myndigheten för kulturanalys
Kulturanalys är en statlig myndighet som har till uppgift att utvärdera, analysera och redovisa effekter av förslag och genomförda åtgärder inom kulturområdet. Kulturanalys har också i uppdrag att bistå regeringen med underlag och rekommendationer för att utveckla den statliga kulturpolitiken. Vår ambition är att genom att bidra till utvecklingen av kulturpolitiken skapa bättre förutsättningar för verksamma inom kultursektorn.
Kulturanalys är en mindre myndighet med 15 medarbetare med akademisk utbildning inom olika utbildningsområden som arbetar i nära samverkan med varandra.
Kulturanalys verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
För mer information om Kulturanalys och vårt uppdrag, besök gärna vår webbplats, kulturanalys.se
Ansökan
I den här rekryteringsprocessen har Myndigheten för kulturanalys valt att samarbeta med Adecco som rekryteringspartner.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 023-70 55 96 alt. ulrika.struve@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.
Fackliga kontaktuppgifter:
ST-direkt, 0771-55 54 44
Saco-S/DIK, fraga@dik.se
Välkommen med din ansökan, senast 4 april.
Kontaktpersoner på detta företaget
Myndighetschef Sverker Härd
08-52 80 20 01
Utredare Erik Peurell
08-52 80 20 03
Myndighetschef Sverker Härd
08-52802001
Utredare Emma Bergmark
08-52802008