OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonom med tidigare erfarenhet från alla delar inom ekonomiarbetet? Vill du ta dig an en bred roll där du får arbeta nära verksamheten? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig! Just nu söker vi en Ekonom på deltid för uppdrag hos en av våra kunder i Örebro. Uppdraget är ett föräldravikariat där omfattningen beräknas vara på 40%, men kan komma att utökas. Önskad start är omgående för att sedan pågå under sex månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Ekonom kommer du arbeta brett och omväxlande där du agerar kvalificerat affärsstöd inom ekonomiområdet. Du arbetar nära verksamheten och ger stöd till arbetschef och platschefer vad gäller ekonomiska frågor.
Du rapporterar direkt till arbetschefen och ingår i ledningsgruppen för arbetschefsområdet. Vissa resor i tjänsten förekommer, främst inom det geografiska området. Vidare har du ett nära samarbete med controller där ni har regelbundna avstämningar.
Rollen kräver att du behöver vara på plats varje månad i samband med rapportering av månadsbokslut, vilket innebär begränsade möjligheter att vara ledig just dessa dagar.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Delaktighet i budget och prognosarbete
• Verksamhets- och projektuppföljning
• Projektredovisning
• Löpande bokföring
• Hantering av leverantörsfakturor
• Kundfakturering
• Bokslut
• Månatlig rapportering finansiellt resultat
• Delta i olika utvecklingsprojekt kopplat till ekonomi
• Vara behjälplig med att registrera personalliggare, föra mötesprotokoll, ta fram passerkort, ID-06 m.m.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Ekonom söker vi dig med:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning på redovisning, alternativt motsvarande utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Några års erfarenhet av arbete med ekonomi, gärna på ett mindre företag, där du kommit i kontakt med alla delar i ekonomiarbetet.
• Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel.
• Erfarenhet av arbete i Agresso, Webinfo och Insight är meriterande.
• B-körkort.
För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Som person är du analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du agerar på ett affärsmässigt sätt med integritet. Vidare är du trygg i dig själv och söker stöd vid behov.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02