Ekonom reskontra interim - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om vår kund:
Företaget  är stockholmarnas energibolag. Dygnet runt, året om, tryggar vi den växande Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el samt hantering av avfallstjänster. Idag är fler än 800 000 stockholmare och drygt 400 sjukhus, datahallar och andra verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, kopplat till våra värme- och kraftvärmeanläggningar från Högdalen i söder till Brista i norr. Med gemensam kraft driver vi Stockholm framåt med potential att bli världens första klimatpositiva huvudstad.
 
Uppdragsbeskrivning:
Ekonom med fokus på hantering av kundreskontra
Projektspecifik uppdragsbeskrivning:
Uppdraget går ut på att överbrygga en rekrytering till reskontrorna (främst kund) och täcka upp för både löpande dagligt arbete och projektarbete vid implementation till nytt ERP (IFS) under hösten. 
Övergripande Beskrivning:  Säkerställa kundreskontrafunktionen med dagliga inbetalningar, utreda och hantera avvikelser, reglering av felbetalningar och kreditfakturor.
Kontakt med inkassobolaget och kontering av inkassafakturor.
Bokningar av osäkra kundforddringar och reserveringar i samband med månadsbokslut.
Kontoavstämningar, månadsrapport för reskontran. Därutöver skall konsulten deltaga i projektarbete med tester och utbildning vid pågående införande av ny reskontra inom ERP systemet IFS.
Projektarbete kan ävern bli aktuellt inom andra ekonomiprocesser exempelvis leverantörsreskontran. 

Krav och önskemål på kompetens och erfarenheter Vi är Nyfikna: Vi lyssnar och har en nära dialog och samverkan med andra, vi vill bli bättre och söker nya lösningar och möjligheter, Vi arbetar för ökad mångfald som berikar och utvecklar.
Vi tar Initiativ: Vi går från ord till handling och är fokuserade på att nå våra mål, Vi tar beslut och står för konsekvenserna, Vi vill framåt och driver våra insatser effektivt.
Vi tar Ansvar: Vi arbetar säkert eller inte alls, Vi håller vad vi lovar, agerar etiskt och är affärsmässiga, Vi visar omtanke om varandra och samhället vi verkar i.


Obligatorisk kompetens och erfarenhet:
Hög kompetens och utbildning inom aktuellt området
5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå.
Tar ansvar för delområde.
Förmåga att kunna leda en mindre grupp
Förmåga att kunna arbeta självständig


Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB/Kund
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2022
  • Ansök senast: 22 oktober 2022

Liknande jobb


27 november 2024

Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

24 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024