OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker nu för kunds räkning en ekonom för ett konsultuppdrag på deltid under hela 2024 på ca 25 % sett över hela året. Du kommer vara behjälplig med budgetarbete, rapporteringar, fakturering samt andra administrativa arbetsuppgifter. Tjänstgöringsgraden kan variera periodvis under året.
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Som ekonom kommer du få stötta i de flesta ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta med såväl budgetarbete som fakturering och dokumenthanting. Nedan är arbetsuppgifterna mer specificerade:
Budget
• I samråd med revisionschef arbeta fram budgetförslag inför förhandling
Fakturering
• Löpande mottagningsattestera och kontera fakturor inför beslutsattest av revisionschef
• Fakturera bolag inom organisationen
Månads- och tertialrapportering
• I samråd med revisionschef sammanställa delårsrapport 1 och 2 samt verksamhetsrapport per helår
• Månatlig ekonomisk rapportering med analys och månadsrapportering med kommentarer och prognoser till styrelsen. Prognoser tas fram i samråd med revisionschef.
Administrativa uppgifter
• Stöd i nämndadministrationen
• Dokumenthantering: Registrering, diarieföring, gallring och arkivering
• Föra minnesanteckningar vid möten
• Ta fram och kvalitetssäkra dokument
• Utrednings-/granskningsrelaterade uppgifter: Bearbeta underlag, författa rapporter etc.
Övrigt
• Vid behov föredra ekonomiärenden vid sammanträden
Vem är du?
För att vara kvalificerad för detta uppdrag måste du uppfylla följande:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdigt (universitet/YH)
• Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete och har deltagit i eller utfört ett flertal uppdrag
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• Datakunskaper i kontorsstödsprogram och Officepaketet eller motsvarande
• Van att arbeta i systemen Stratys och UNIT4 (tidigare Agresso)
• Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av arbete i systemet Platina är meriterande.
Personliga egenskaper:
• Vara pålitlig genom att agera och prestera enligt förväntat
• Vara adaptiv genom att anpassa sig till föränderliga omständigheter
• Vara proaktiv genom att påkalla behov av eller själv åstadkomma förändring
• Vara noggrann och ha ett öga för detaljer
• Ha lätt för att samarbeta med kollegor och andra externa samarbetspartners samt vara professionell i sitt agerande
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag på deltid som kommer variera i omfattning under olika perioder men sett under året ligger tjänstgöringsgraden på 20-25 %. Uppdraget förväntas starta snarast och kommer löpa under hela 2024 (2024-12-31) och kan ev. bli förlängt vid behov. Tjänstgöringsgraden kan bli högre än 20-25 % vid behov.
Du kommer att bli anställd av Jurek Recruitment & Consulting och vara uthyrd till vår kund. Arbetsplatsen är hybrid men du ska kunna arbeta på plats vid behov i Gävle.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52