Ekonom sökes omgående till kommunal verksamhet i Göteborg!

Ekonom sökes omgående till kommunal verksamhet i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning och uppföljning? Vill du ta chansen att arbeta inom en kommunal verksamhet som jobbar för att bygga en hållbar stad? Då är det dig vi söker!

Om företaget
Vår kund planerar och bygger för att skapa en trivsam, hållbar och attraktiv stad. Det gör dem bland annat genom att föra dialog och ta fram faktaunderlag och därmed påverka förtroendevalda, tjänstepersoner och verksamhetsutövare på olika sätt. Syftet är att skydda människors hälsa och miljön. De som gör det är bland annat livsmedelsinspektörer, miljöinspektörer, alkoholhandläggare, experter inom klimatpåverkan, biologisk mångfald, luftkvalitet och buller. Här finns också registratorer, it-handläggare, jurister och ekonomer – och ännu några till.
De styrs av olika lagar, av deras reglemente och av budgeten: i den får de uppdrag av både kommunfullmäktige och deras egen nämnd, miljö- och klimatnämnden.

Arbetsuppgifter
I din yrkesroll kommer du att utföra arbetsuppgifter inom redovisningsprocessen. Du kommer få jobba nära en kollega med god erfarenhet inom området som finns till för att stötta dig vid funderingar.

Dina arbetsuppgifter kommer till en väsentlig del bestå i följande:
- Bokföring
- Prognosarbete
- Avstämning av balanskonto
- Stöd till chefer inom ekonomi
- Internkoll

Detta är ett vikariat som kommer vara heltid fram till 6/10–22.

Din profil
För att passa in i rollen har du hunnit skaffa dig erfarenhet av ekonomiarbete. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete som du utför. För tillfället jobbar kontoret till stor del hemifrån men kan komma att ändras med tiden.

Skallkrav
- Erfarenhet av redovisning och uppföljning
- Goda kunskaper av Excel och office paketet

Meriterande
- Behärskar Unit 4/Agresso, Hypergene, Visma Proceedo,
-Tidigare erfarenhet av att jobba inom kommunen

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
- Start: Omgående
- Arbetstider: Sedvanliga kontorstider
- Placering: Mestadels hemifrån, kontoret ligger i Gårda
- Omfattning: Heltid (vikariat till 6/10-22)

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 21 februari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


25 november 2024

Controller

Controller

25 november 2024

25 november 2024

Controller

Controller

22 november 2024