Ekonom sökes till ett internationellt företag inom fordonsindustrin

Arbetsbeskrivning

Är du
en noggrann ekonom som har erfarenhet av redovisningssystem? Då kan det vara just
dig vi söker!

Arbetsuppgifter:
I din yrkesroll kommer du att vara en del av teamet inom såväl finans och som HR. Ditt huvudsakliga arbetsområde kommer att vara
projektkontroll, månadsavslutning och rapportering i systemet HFM. Du kommer
att rapportera till en Controller/Finance Manager i Göteborg. Denna tjänst är
ett vikariat som kommer att pågå fram till slutet av 2022 med god möjlighet till förlängning.
Dina
arbetsuppgifter kommer att vara följande:
- Förbereda periodiseringar för teknikprojekt samt stödfunktioner som
försäljning och administration.
- Förbereda prognoser och budget för teknikprojekten samt stödfunktionerna
- Kontrollera IC-transaktioner som t.ex. fakturering
- Delta i SOX-efterlevnadsprocess, inklusive förberedelse av
kontrollgapbedömningar
- Uppföljningar av kassaflödesprognoser
- Lönerelaterade frågor som t.ex. resekostnader
- Administrativa uppgifter och rapportering inom HR
- Delta i systemimplanteringar och likande projekt
Om
företaget:
Vår kund är en global fordonsteknisk ledare inom
sittplatser och e- system som strävar efter att göra varje bil bättre genom att
leverera intelligenta fordonsupplevelser för deras kunder runt om i världen. Kundens mångsidiga team som finns i 38 olika länder drivs av ett engagemang för innovation,
operativ excellens och hållbarhet. De strävar ständigt efter att följa företagets
värderingar som är att vara inkluderande, vara uppfinningsrika och uppnå
resultat på ett korrekt sätt.
Din
profil
I din yrkesroll behöver du vara en lagspelare med god
kommunikationsförmåga och viljan att samarbeta med andra medarbetare inom organisationen
på nationell och internationell nivå.
Skallkrav
- 3 årig ekonomiutbildning
- Minst 1 års erfarenhet av ekonomiarbete
- Erfarenhet av redovisningssystem, gärna HFM/Hyperion/SAP
- Flytande engelska och svenska i både tal och skrift

Meriterande
- Ett antal års erfarenhet av ekonomiarbete
- Erfarenhet av HR arbete

Personliga egenskaper
- Noggrann
- Glad
- Trevlig
Om oss:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra
tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor
gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden
får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela
anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att
utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i
människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb
och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt
företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst
kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av
våra kundföretag.

Villkor
Område: Lindholmen
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Visstidsanställning

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


SBU söker en Controller

22 oktober 2024

9 oktober 2024