Ekonom sökes till internationellt företag i Finspång

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en ekonom för ett konsultuppdrag till en av våra globala kunder i Finspång. Tjänsten är på 100% och börjar initialt med en provanställning som sedan efter 6 månader övergår till en tillsvidaretjänst. Det finns en möjlighet att tjänsten kommer att övergå till en anställning hos kunden.
I rollen som ekonom ansvarar du initialt övergripande för implementering av ett nytt affärssystem och att säkerställa att systemet upprätthålls kompatibelt med moderbolagets system. I affärssystemet handlar det bland annat om uppbyggnad av lagerhållning och du kommer delvis arbeta mycket med statistik och i Excel. I rollen har du möjlighet att utvecklas och ta andra relaterade ekonomiuppgifter efter hand. Du kommer även vara delaktig i bokföring och redovisningsarbetet i företaget.

Vem är du?
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi och någon eller några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig i tal och skrift flytande på både svenska och engelska och specifikt vara bekväm med affärsengelska. Datorverktyget Excel är något du behärskar utan problem. Det är meriterande om du har arbetat med affärssystemet Mamut och vart delaktig att implementera nytt affärssystem. Meriterande är även om du har tidigare erfarenheter från att arbeta i en försäljningsorienterad organisation.
Som person är du strukturerad, noggrann och har god social kompetens. Du har även lätt att sätta dig in i nya affärssystem och öppen för nya kunskaper. Utöver dina ansvarsområden ska du även kunna sätta dig in i andra delar i verksamheten, stötta upp och bistå vid behov varvid vi ser att du har ett prestigelöst förhållningssätt. Vidare ser vi att du är en lojal medarbetare med ett ödmjukt och lyhört förhållningssätt som samtidigt har ”skinn på näsan” när det behövs.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise! Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora samt seniora konsulter. Du får även möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. OBS! För denna tjänst önskar vi CV på engelska. Passa på att skicka in din ansökan nu eftersom urval och intervjuer sker löpande kommer tjänsten förmodligen att tillsättas innan slutdatum för ansökan! Frågor besvaras av ansvarig konsultchef Karin Hellström på 013- 35 55 07 eller Karin.Hellstrom@se.experis.com
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024