OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223629
Arbetsuppgifter
Som ekonom på funktionsstödsförvaltningen kommer du att arbeta med fokus på redovisning och bokslut. Utöver detta kommer du att arbeta med budget, uppföljning och analys. Du kommer ha en konsultativ roll som innebär att stödja verksamheten i ekonomifrågor. Arbetet är omväxlande och socialt och du kommer att arbeta självständigt samt vara ett viktigt stöd till verksamheten i ekonomirelaterade frågor.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Löpande redovisning, bokslutsarbete, registrering av behörigheter i ekonomisystem mm.
• Bistå verksamheten med att lägga budget, göra uppföljningar och analyser.
• Konsultativt och operativt stöd till enhetschefer/sektionschefer samt bistå med tydliga råd och åsikter. (t.ex. i arbetet med ständiga förbättringar)
• Samverkan med övriga ekonomer/controllers på ekonomienheten
• Tillsammans med dina kollegor på ekonomienheten utveckla förvaltningens ekonomistyrning.
Kvalifikationer
Du som söker har en högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Några års erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig sektor, är meriterande. Vi förutsätter att du har goda datorkunskaper och är bekväm med att arbeta i Excel och har du tidigare erfarenhet av Ekot, Stratsys och QlikView ser vi det som meriterande.
Andra kompetenser och erfarenheter som vi tror bidrar till framgång i uppdraget är om du har en god analytisk förmåga, och är strukturerad. Du agerar utifrån tillit, förtroende och transparens för att skapa förståelse för vad som behöver prioriteras och förnyas. Du har en hög kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat och konsultativt förhållningssätt där du drivs av vilja att hjälpa och leverera lösningar. Som person är självständig och initiativrik och har en god förmåga att skapa och vidareutveckla relationer, att samarbeta med andra är självklart.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan
Om arbetsplatsen
Som ekonom hos oss blir du en del av ekonomienheten. Vi befinner oss i ett positivt utvecklingsskede och består i dagsläget av 12 medarbetare. Arbetsplatsen är centralt placerad i Malmö med bra pendlingsmöjligheter. Hos oss är det viktigt med möjlighet till utveckling. Vi är en arbetsplats som kännetecknas av god stämning, bra sammanhållning och att vi som kollegor stöttar varandra med fokus på uppdraget. Välkommen till ekonomienheten!
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat tom 230831
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98