OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker en ekonom för Skinnskattebergs kommuns räkning för ett konsultuppdrag på tre månader. Vi söker dig som har erfarenhet av uppföljningar inom förvaltningsekonomi i en kommun.
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara budget-, uppföljning- och prognosarbete gentemot verksamhetschefer, samt redovisningsarbete. Vidare innebär det arbete med bokslut, moms, internkontroll, rutiner och processansvar för delar av den löpande redovisningen. Ekonomifunktionen står inför förändringar vilket innebär att rollen också kommer att innehålla utvecklingsarbete kring de ekonomiska processerna.
Ekonomifunktionen i Skinnskattebergs kommun ansvarar för de ekonomiska processerna, budgetarbete och stöd till förvaltningarna. Vid avdelningen arbetar två ekonomer, en ekonomiassistent, en ekonomichef samt en upphandlare. De är en liten grupp som har en stor variation på arbetsuppgifter och har därför ett nära samarbete där de hjälps åt och täcker upp för varandra. De ser stora möjligheter att inom avdelningen kunna utveckla delar av verksamheten för att effektivisera ekonomiprocesserna i hela kommunen.
Vem är du?
Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet eller högskola samt erfarenhet av att jobba med budget, prognos och resultatuppföljning. Du har även erfarenhet av att arbeta med kund-och leverantörsreskontra samt moms. Vi ser gärna att du har arbetat med ekonomiarbete inom offentlig förvaltning, gärna ha erfarenhet att jobbat med uppföljningar inom förvaltningsekonomi i en kommun. Du har god datorvana och erfarenhet av ekonomiadministrativa system samt är väl förtrogen med Microsoft Office-program. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket och behärska det i både tal och skrift.
Skinnskatteberg är en mindre kommun med breda arbetsområden och därför ser vi att du är en person som har lätt för att se möjligheter och att du tycker om att arbeta lösningsfokuserat. Arbetet innebär stort eget ansvar och därför behöver du ha förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ, vara noggrann, analytisk, prestigelös och ha ett strukturerat arbetssätt. Eftersom arbetet innebär många kontakter både inom förvaltningen och externt är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med start omgående i tre månader på heltid (100%). Det finns möjlighet till förlängning på konsultuppdraget samt att bli tillsvidareanställd direkt hos kommunen. Till en början bör konsulten vara på plats ganska mycket för att kunna ta över arbetsuppgifter från personer som kommer att sluta inom kort.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52