Ekonom sökes till spännande startupbolag

Ekonom sökes till spännande startupbolag

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Är du en strukturerad, driven och ambitiös ekonom som vill utvecklas i en entreprenörsmiljö? Motiveras du av att driva förändringsarbete samt utveckla både produkter och processer? Då har vi möjligheten för dig här.

Vår kund är i behov av en ekonom som har förmågan att hantera fakturaflöde, bokföring och annan ekonomirelaterad administration. I rollen kommer du att ansvara över hela ekonomiflödet för ett moderbolag med tre helägda dotterbolag. I dagsläget hanteras all bokföring av en redovisningsbyrå men ambitionen är att den skall plockas hem och hanteras fullt ut inhouse. Tjänsten infattar många kontaktytor och du förväntas vara spindeln i nätet gällande kontakten med redovisningsbyrån, företaget och revisorn.

Start omgående eller enligt överenskommelse, stor vikt läggs vid personlighet.


Om företaget
Vår kund är ett startupbolag inom Techbranschen och sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Mer information ges vid intervju.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roller i en föränderlig verksamhet. Du har tidigare arbetat med fakturaflöden, reskontra samt lättare bokföring. Vi ser gärna att du har en hög administrativ förmåga samt ett strategiskt tankesätt. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi på minst kandidatnivå.

Som person är du noggrann, flexibel och initiativtagande. Du föredrar att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften och många kontaktytor. Det är självklart för dig att ta ett stort individuellt ansvar och driva dina arbetsuppgifter självständigt. Du motiveras av utmaningar och har modet att driva igenom förändring. Vidare är det viktigt att du i din roll är ödmjuk, kommunikativ och har förmågan att arbeta strukturerat även under press.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 eller anna@2complete.se



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


21 november 2024