OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom, Stöd- och serviceenheten
OMS:2013:103
Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Tjänsten är placerad inom Stöd- och serviceenheten där vi har olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 6 verksamhetsområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykisk funktionsnedsättning, korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn samt personlig assistans.
Arbetsuppgifter
I Stöd- och serviceenheten arbetar två ekonomer, där du kommer att vara den ena. En viktig förutsättning är ert samarbete. Ekonomernas roll är att i samverkan ge stöd och handledning till enhetens chefer. Som ekonom inom enheten skall du med stor självständighet svara för kvalificerade arbetsuppgifter inom ekonomiområdet såsom budgetering, internkontroll, resursfördelning och kontinuerlig ekonomisk uppföljning/analys för såväl av enheten i sin helhet som för respektive verksamhetsområde samt utveckling av ekonomiadministrativa rutiner. Du skall också vara ett stöd till enhetschefen i allmänna utrednings- och utvecklingsfrågor.
Kvalifikationer
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi utgår från att du har högskoleutbildning med ekonomiinriktning och har erfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomiområdet samt vana att arbeta med IT-baserade system. Erfarenhet av kommunalt ekonomiarbete är meriterande. Du är van att arbeta både i grupp och självständigt, ta eget ansvar och egna initiativ. Du är serviceinriktad, har god analytisk förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde enligt överenskommelse
För mer information, ta kontakt med
Verksamhetschef Bo Lang, 0733-13 57 06, bo.lang@kristianstad.se
Ekonom Lillemor Persson, 044-13 54 52, lillemor.persson@kristianstad.se
För facklig information, ta kontakt med
Åke Naimhed, VISION, 044-13 63 38
Sista ansökningsdatum
2013-11-17
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21