Ekonom till back office

Ekonom till back office

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du ekonom och har erfarenhet av både fond- och värdepappersadministration?
Då erbjuder vi dig ett roligt konsultuppdrag hos vår kund inom offentlig förvaltning, där du får en möjlighet att arbeta på eget ansvar tillsammans med andra kompetenta medarbetare för att uppnå organisationens mål. 
Kundens avdelning för kapitalförvaltning söker en medarbetare till back office. Avdelningen förvaltar kapital och utför ekonomiadministrativa tjänster åt ca 400 stiftelser och fonder. 
Back office har idag fem medarbetare och ansvarar för värdepappersadministration, säkerhetshantering, redovisning i SimCorp Dimension, prisdata, instrumentdata, värdering och prissättning av diskretionära portföljer och fondportföljer, andelsadministration, hantering av affärshändelser samt rapportering till kunder. 

Ansvarsområden
Tjänsten är ett konsultuppdrag hos vår kund med start omgående och fram till årsskiftet.
Du kommer bl.a. att arbeta med avveckling av värdepappersaffärer, värdering och prissättning av portföljer, fondadministration och säkerhetshantering.

Arbetstider
Heltid

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Utbildning i ekonomi med inriktning på finans eller redovisning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
Erfarenhet från fond- och värdepappersadministration och affärsavveckling
Erfarenhet av att arbeta i SimCorp Dimension

Meriterande:
Erfarenhet av värdering och prissättning av portföljer
Erfarenhet av säkerhetshantering
Som person är du mycket noggrann, kvalitetsmedveten och van att leverera mot fasta deadlines. Du är flexibel och tar ansvar för dina uppgifter samt har ett strukturerat arbetssätt. Du har en god samarbetsförmåga och innehar en hög grad av servicevilja gentemot interna och externa intressenter.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner:
lena.reichard@randstad.se

om randstad finance.
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/finance

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2021
  • Ansök senast: 22 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


10 oktober 2024