Ekonom till Bergab

Ekonom till Bergab

Arbetsbeskrivning

Bergab är ett fristående konsultföretag som, sedan starten 1972, erbjuder kvalificerade tjänster inom områdena berg, mark, miljö och vatten. Våra ledord är engagemang, kunskap och samarbetsförmåga vilka genomsyrar vår kultur och vårt förhållningssätt. Totalt är vi ca 100 medarbetare med kontor i Göteborg (HK) och Stockholm. Företaget omsatte drygt 130 mkr 2020. Bergab är verksamma inom infrastruktur och samhällsbyggande och vi har under lång tid haft en god utveckling och tillväxt.

Är du en strukturerad och driven person i början av din karriär? Vi söker en nyfiken och engagerad medarbetare som vill ha en bred roll inom ekonomi och som har ett intresse av system och digitalisering. Du kommer ingå i ett team med motiverade arbetskollegor och ett gott företagsklimat. Bergab är verksamma inom infrastruktur och samhällsbyggande och har under lång tid haft en god utveckling och tillväxt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som ekonom på Bergab så kommer du att tillhöra gruppen verksamhetsstöd där VD är din närmaste chef. Gruppen utgörs idag av ekonomi- och HR-ansvarig, IT-ansvarig, två kontorssamordnare, löne- och ekonomikonsulter samt VD. I rollen som ekonom så ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Hantering av utlägg och reseräkningar
• Digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser
• Hantering och uppföljning av tidrapportering
• Bistå ekonomichefen och VD med framtagande av statistik och rapporter

Din profil:

Vi söker dig som har ekonomiutbildning från gymnasium eller högskola. Du har troligen ett par års erfarenhet av arbete inom en ekonomifunktion. Du tycker om siffror och arbetar både noggrant och strukturerat. Du gillar att jobba i ett högt tempo och att driva ditt eget arbete framåt. Du ser lösningar istället för problem och är positiv till förändringar. Service är något du trivs med, samt att ha många kontaktytor. Du har lätt för att samarbeta och gillar att arbeta i team samtidigt som du är självständig. Du är inte rädd för att ta i och det faller sig naturligt för dig att se vad som behöver göras. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det finns möjlighet att arbeta 80%.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Bergab med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 eller Elin Lindén, på telefon 0760-303100 eller via anna.strom@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mpya Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Liknande jobb


21 november 2024