OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Byggbetong är ledande aktör för tillverkning av fabriksbetong i Västerbottens kustland och inland samt delar av Ångermanland. Verksamheten har bedrivits i 50 år och vi har blivit kända för att leverera högkvalitativa hållbara produkter med stor kundnöjdhet.
Nu söker vi en nyfiken och driven medarbetare som vill ta vid i arbetet med att hantera, effektivisera och optimera vår ekonomifunktion.
Om företaget
Byggbetong grundades 1973 av John Dahlgren och drivs fortfarande av samma ägarfamilj. Företaget har sedan starten succesivt expanderat och vi har nu totalt sju anläggningar. Vi tillverkar och säljer fabriksbetong till kunder i Skellefteåregionen, Örnsköldsvik, Umeå samt inlandskommunerna i Kristineberg, Malå samt Lyckseles närhet.
Byggbetong har även i ett dotterbolag, egna betongbilar och en egen hybridbetongpump. Vårt kännetecken är att vi har en hög betongexpertis och den tekniska kunskapen som gör att vi även gör våra kunder bättre. Lång erfarenhet av vårt klimat och miljöer gör att betongen är gjord för att användas med minskad miljöbelastning och anpassad till vårt norrländska klimat.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss är du en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa. Byggbetong är ett stort litet företag med ca 40 anställda med korta ledtider och ett stort personligt engagemang. Vi erbjuder en bred roll på ett familjärt företag där du får stora möjligheter att påverka arbetet utifrån din kompetens och erfarenhet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Daglig kontroll av kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och avstämning till bokslut
- Ta fram nyckeltal gällande verksamheten
- Framtagande av månadsrapporter
- Kontakt med revisorer och övriga externa partners för det löpande ekonomiska arbetet
- Periodiseringar, betalningar, rapporter, analyser och bedömningar
- Ingå i Byggbetongs ledningsgrupp med utvecklingsmöjligheter att vidareutveckla sina kunskaper till att växa med större arbetsuppgifter och befattning i bolaget
- Övriga administrativa uppgifter som kan tillkomma
Utöver detta kommer du att vara en viktig kugge i att bidra i utvecklingsarbetet när det kommer till digitalisering och nya arbetssätt, med fokus på effektiva arbetsflöden.
Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års relevant arbetslivserfarenhet för arbetsuppgifterna. Som person är du ordningsam, noggrann och strukturerad samtidigt som du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vidare är du bekväm i kontakt med kunder samt lyhörd för kundens behov.
Erfarenhet av att jobba i affärssystemet Monitor och arbete med bokslut är meriterande, men inget krav. Vidare är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Är du lockad att ta nästa kliv i karriären och känner dig motiverad att få vara en del i en häftig tillväxtresa, då ser vi gladeligen att du skickar in din ansökan.
Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Byggbetong med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, dock senast 2023-11-26. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Kenneth Vidmark på 0910-77 09 81, alternativt rekryteringskonsult Anna Petterström på 0910-77 09 88.
Placeringsort: Hedensbyn, Skellefteå
Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!