OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande utmaning som ekonomiansvarig? Vi letar efter en ambitiös och skicklig individ med erfarenhet inom ekonomi. Om du är redo att ta på dig ansvar och bidra till framgång, väntar en spännande möjlighet för dig hos Continental Automotive AB. Urval ser löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Automotive-gruppen specificerar sig på produkter och lösningar för säker, autonom, uppkopplad och hållbar körning. På kontoret i Göteborg som ligger precis vid vattnet nedan Älvsborgsbron sitter det drygt 50 personer uppdelat på två plan. Teamet består av 17 person som behöver förstärkning där du i denna rollen administrerar ekonomin på heltid. Kontorstider måndag-fredag. Uppdraget är på 12 månader men med möjlighet till förlängning.
Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta inom en spännande och dynamisk bransch
- Kontinuerlig inlärning och utveckling i ett företag som prioriterar hållbarhet
- Möjlighet att bidra till positiv förändring och hållbar utveckling genom projekt och initiativ
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för hantering och administrering av fakturor för effektiv ekonomihantering
* Genomför månads- och årsbokslut för att säkerställa noggrann redovisning och överblick över företagets ekonomi
* Delta aktivt i budgetprocessen för att säkra resursallokering och affärsstrategi
* Utför löpande bokföring för kontinuerlig uppföljning och analys av företagets ekonomiska ställning
* Säkerställa struktur och överensstämmelse för dokument, avtal och rutiner i enlighet med Conti's policy
* Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer du att jobba mot den svenska marknaden men också delvis den tyska. Samt erbjuda stöd åt VD vid behov
VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en högskole/universitetsexamen som civilekonom alternativt annat inom ekonomi
- Har erfarenhet av arbete som t.ex ekonomiassistent eller likande
- Goda kunskaper i affärssystem, gärna SAP
- Har ett tekniskt intresse och motiveras av att sätta sig in i nya system
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal samt skrift då det krävs i dagliga arbetsuppgifter
Som person är du
- Självgående
- Problemlösare
- Initiativtagande
Övrig information
* Start: April
* Omfattning: Heltid. (12 månader med möjlighet till förlängning)
* Placering: Banehagsgatan 22 - Röda Sten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om vår kund här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231