OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med offentlig ekonomi och fastighetsekonomi? Har du praktisk erfarenhet av att arbeta med fastighetsekonomiska frågor såsom investeringskalkyler, finansiering, värdering och fastighetsredovisning? Då kan det här vara jobbet för dig.
Den här tjänsten avser för närvarande att arbeta som ekonom inom område service och fastighet. Du är placerad vid Ekonomienheten, som består av ekonomer, assistenter och systemutvecklare som tillsammans arbetar med Region Jämtland Härjedalens olika verksamheter och stödjer dessa i ekonomi- och beslutsstödsfrågor. Vi är i dag omkring 40 medarbetare och har våra arbetsplatser centralt placerade i fina lokaler vid Stortorget i Östersunds centrum.
ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår förutom sedvanliga ekonomiuppgifter som planering/budgetering, analys och uppföljning, även att till stor del vara stöd för ekonomiprocesser inom fastighet med fokus på redovisning och ekonomisk uppföljning. En grundförutsättning är att du är intresserad av att sätta dig in i verksamhetsfrågor ur ett ekonomiskt perspektiv och att föra en dialog med ansvariga chefer och kollegor. Det är även viktigt att du har vilja och engagemang att förbättra och utveckla verksamhet och rutiner. Det är meriterande om du är van att omvärldsbevaka nyheter och förändringar i regelverk kring redovisning av fastighetsekonomi. Erfarenhet av komponentredovisning, kalkylering av kostnader för produkter och tjänster är också meriterande. Inom service ingår även prissättning av exempelvis transporter, förrådsvaror samt hyresberäkningar för hjälpmedel.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har:
• relevant högskole-/universitetsexamen inom ekonomi.
• praktisk erfarenhet att arbeta med bokföring och avstämningar av resultat- och balanskonton.
• praktisk erfarenhet av verksamhetsuppföljning och analysarbete.
• god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad i dialogen med företrädare för verksamheten och externa samarbetspartners
• god allmän IT-vana samt goda kunskaper i Office-paketet.
*Erfarenhet av arbete med externt finansierade projekt är meriterande.
Du har ett inkluderande och prestigelöst arbetssätt och bidrar till ett utvecklande arbetsklimat. Du är ansvarstagande och har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Du kan arbeta självständigt, men ser samarbete som en förutsättning för att nå de bästa resultaten. Du har också ett framsynt och resultatinriktat förhållningssätt. Du behöver vara strategisk och strukturerad samt ha förmågan att planera, analysera och driva flera arbeten parallellt.
Du är kommunikativ och kan på ett begripligt sätt, både muntligt och skriftligt, presentera ekonomiska frågeställningar på ett pedagogiskt sätt anpassat för skilda målgrupper. Du trivs med att prata inför små och stora grupper och att möta människor i olika situationer och på olika platser.
För att passa i rollen så är du driven, analytisk, utåtriktad och har lätt att samarbeta med både kollegor och andra verksamheter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du behärskar svenska språket i tal och skrift.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Välkommen med din ansökan!
Läs mer om att bo och leva i Östersunds kommun:
http://www.ostersund.se/
Välkommen till Jämtland Härjedalen:
http://www.jamtland.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28