OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomistaben
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.
Nu när en av våra medarbetare kommer gå på föräldraledighet söker vi hennes vikarie.
Är du intresserad att komma till oss?
Det är en spännande och utvecklande arbetsplats med många utvecklingsområden. Vi söker dig som är verksamhetsinriktad med brett intresse för ekonomi, planering, uppföljning och analys.
Arbetsplats
Tjänsten är placerad i Eskilstuna eller Nyköping. Du kommer att samarbeta med andra inom Ekonomistaben, verksamhetschefer, enhetschefer och övriga stabsfunktioner.
Tjänsten är organiserade under chefscontrollern i Enheten för chefsstöd inom Ekonomistaben som ansvar för det verksamhetsnära stödet inklusive controllerfunktion.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten är det vi kallar verksamhetsekonom, d v s du jobbar som ekonom till en handfull verksamheter. Arbetsuppgifterna som en ekonom har i vår enhet kretsar huvudsakligen kring planerings- och uppföljningsprocesserna, där budgetering, uppföljning och analys av såväl ekonomi som produktion är hörnpelare. Rollen karaktäriseras av ett konsultativt förhållningssätt genom att med en ekonoms expertkunskap vara ett stöd till verksamhetschef och dennes underställda enhetschefer i ekonomiska och administrativa frågor. Dessutom kommer du att delta i utvecklingen av våra administrativa rutiner samt medverka i olika verksamhetsutvecklingsprojekt.
Tjänsten innebär inte löpande redovisning. I och med att enheten är länsövergripande ingår resor i länet i det vardagliga arbetet.
Din kompetens
Du ska ha en genomförd högskoleutbildning inom ekonomi.
Du har gärna några års arbetslivserfarenhet och erfarenhet från liknande verksamhet.
Du bör ha helhetssyn och initiativkraft, vara engagerad och ha god kommunikationsförmåga samt ha ett intresse för verksamhetens uppdrag.
Du trivs och stimuleras i en miljö präglad av utvecklingsarbete och framåtsträvan.
Du har en analytisk förmåga och gillar att ”grotta” med siffror och se samband.
Du är pedagogisk och duktig på att förmedla ekonomiska termer på ett lättförståeligt sätt.
Du är noggrann, drivande och ansvarstagande och har ett utåtriktat arbetssätt och tycker om att jobba tillsammans med andra, såväl inom vår enhet som tillsammans med verksamheterna.
Du är en lagspelare.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Vikariat, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Chefscontroller Malin Printz, tfn. 076-721 95 03
Fackliga representanter: SACO, Liselott Söderlund, 073-868 22 05,
Vision, Hannah Älgekrans, 072-200 83 95.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-04-05.
Urval och kallelse till intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10