OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom till EKOtid
EKOtid sitter i Örebro och är ett kompetent och positivt gäng i blandade åldrar som jobbar inom ekonomi.
Vi jobbar nära och stöttar varandra och drivs av att ge den bästa servicen till våra kunder. Vi erbjuder kundanpassad ekonomiadministration genom personligt engagemang och med hög kvalitet. EKOtid är ett tryggt alternativ för alla bolagsformer som väljer att outsourca sina ekonomitjänster. Vi gör det enkelt för er! Våra kunder slipper tänka på löpande redovisning, bokslut, årsredovisning, deklaration, skattedeklaration, lönehantering med mera.
Just nu söker vi dig som är utbildad ekonom och nyfiken på konsultrollen som vill arbeta mot spännande branscher och företag.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonom på EKOtid kommer du att arbeta med bland annat löpande redovisning, ta fram budget- och prognosunderlag, kostnadsuppföljningar och ekonomiska analyser. Rollen innefattar kundkontakt och konsultuppdrag ute hos kund är vanligt förekommande. EKOtid har sitt kontor i Örebro och erbjuder dig ett fritt arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba med befintliga kunder men även ha möjlighet att ta in nya.
Exempel på vidare arbetsuppgifter:
- Upprätta ekonomiska rapporter till ledning och styrelse
- Utveckla och effektivisera processer och rutiner inom ekonomi- och verksamhetsstyrning
- Utveckla rapportering och nyckeltal
- Stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD
- Skattedeklarationer
- Arbeta med och ansvara för årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som är utbildad inom ekonomi och har minst 3 års praktisk erfarenhet som redovisningsekonom, ekonomiansvarig eller controller. Det är meriterande om du arbetat som konsult tidigare, men inget krav. Du ska ha goda kunskaper i både svenska och engelska samt vara en kvalificerad Excelanvändare.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är serviceinriktad och drivs av att skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt. Om du är lösningsorienterad, ser möjligheter i arbetet och är ansvarstagande tror vi att du kommer att trivas bra hos EKOtid och deras medarbetare. Då du har många kontaktytor i din roll är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kommunikation gentemot dina kollegor och kunder.
Vi ser fram emot din ansökan och att du blir vår nästa lagspelare i EKOtids fortsatta tillväxt!
Kontakt och information
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Caroline Nilsson på tel. 072-991 65 39 eller Linnea Arvidsson på tel. 070-301 99 80. Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in! Sista ansökningsdag är den 30/9.