OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Region Jämtland Härjedalens mest omfattande uppdrag är hälso- och sjukvård, men ansvarar också för den regionala utvecklingen genom ett aktivt arbete inom näringsliv, folkhälsa, utbildning och kompetensutveckling, kultur, infrastruktur samt frågor som rör en hållbar och attraktiv livsmiljö. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Ekonomi- och personalavdelningen är fr.o.m. 2016 en nybildad avdelning inom Region Jämtland Härjedalen. Vi erbjuder olika former av stöd till verksamheten, som verksamhetsstyrning, uppföljning, löner, redovisning och upphandling. Inom avdelningen finns enheten Verksamhetsstöd, som arbetar tillsammans med regionens olika verksamheter och stödjer dessa i ekonomi- och personalfrågor. Verksamhetsstöd är organiserat i fem team bestående av ekonomer och personalkonsulter. Till teamen finns även kopplat kontaktfunktioner från IT och Kommunikation.
Söker du ett intressant och utvecklande arbete där du får använda din fulla kompetens som ekonom. Då har vi arbetet för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom hos oss arbetar du med budget och annan ekonomistyrning i nära samarbete med övriga ekonomer och ekonomistrateger samt med de verksamhetsansvariga. Du kommer att ingå i ett team med ansvar för stöd till Regional utveckling och till den gemensamma regionstaben. Tillsammans med övriga medarbetare inom funktionsområdet kommer du att arbeta med den löpande redovisningen samt med ekonomisk planering och uppföljning och med bokslut. Arbetet består även av stöd och utbildning till verksamhetsansvariga.
En stor del av arbetet inom regional utveckling utförs i projektform. Det innebär att arbetet ofta sker i samverkan med andra aktörer och alltid finansieras helt eller delvis av externa finansiärer. Olika finansiärer har olika krav på redovisning och uppföljning, vilket ställer stora krav flexibilitet och förmåga att arbeta självständigt.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Intresse av att arbeta med kommunal förvaltning. Vi ser tidigare arbeten som kvalificerad ekonom som en merit, liksom erfarenhet av arbete i projekt finansierade av olika EU-program. Du arbetar strategiskt med en helhetssyn. Du är noggrann och analytisk. Du har förmåga att förmedla ekonomisk information på ett pedagogiskt sätt. Du har ett arbetssätt präglat av självständighet och egna initiativ, men också av samarbete med andra.
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651