OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du utveckla dina ekonomikunskaper i ett fastighetsbolag? Trivs du med att arbeta i en bred och verksamhetsnära roll med arbetsuppgifter i hela ekonomiflödet? Då har vi en spännande roll som väntar dig, välkommen med din ansökan!
Ockelbogårdar AB är ett allmännyttigt bostadsföretag med uppgift att tillhandahålla goda bostäder till ett rimligt pris. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Ockelbo kommun och drivs på affärsmässig grund. Tillsammans med ägare och hyresgäster arbetar bolaget för en socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar utveckling i Ockelbo kommun.
Ockelbogårdar söker nu en ekonom med intresse för redovisning och erfarenhet från att arbeta med bokföring, redovisning och bokslut. Verksamheten är inne i ett spännande skede och det finns goda möjligheter att vara med och påverka den fortsatta utvecklingen.
Ansvarsområden
I den här spännande och utvecklande rollen som ekonom arbetar du med arbetsuppgifter i hela ekonomiflödet som t. ex löpande bokföring, redovisning, avstämningar och rapporter samt deltar i bokslutsarbetet. Du har ett nära samarbete med och rapporterar direkt till Ekonomichefen.
Du arbetar även med bolagets fakturahantering som omfattar både kund – och leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår även personaladministration och lönehantering.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid bolagets huvudkontor i Ockelbo.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs att du har förmågan att hantera flera processer samtidigt. Som person är du självgående, noggrann och ansvarstagande. Du har ett strukturerat arbetssätt och du är prestigelös och flexibel. Vidare har du en god samarbetsförmåga och bygger starka och långsiktiga relationer med såväl interna som externa kontakter.
Du har en högskoleexamen inom ekonomiområdet eller motsvarande samt minst ett års relevant erfarenhet. Goda kunskaper i Officepaketet är en förutsättning för rollen. Även goda kunskaper i svenska- och engelska är ett krav.
En viktig del i vårt arbete är att ständigt förbättra och utveckla våra ekonomiska verktyg därför ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av flera ekonomisystem. Även erfarenhet från arbete med personaladministration och lönehantering är meriterande. Stor vikt kommer vid rekryteringen att läggas vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
Ansökan
Senast 2022-06-06, urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
I den här rekryteringen samarbetar Ockelbogårdar med Randstad. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nathalie Löfvenmark, Rekryteringskonsult på Randstad, nathalie.lofvenmark@randstad.se
Om företaget
Välkommen att utveckla Ockelbo som en plats att bo, verka och leva på!
Ockelbogårdar AB är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Ockelbo kommun. Bolaget äger, förvaltar och utvecklar 700 lägenheter och 50 lokaler i Ockelbo. Bolaget omsätter 60 MSEK och har 30 anställda. VD för Ockelbogårdar AB är Anders B Lundh.
Ockelbo är en innovativ och utvecklingsinriktad kommun med närmare 6 000 invånare. I Ockelbo är det alltid mycket på gång. Turistnäringen är stark och Ockelbo prioriterar det gröna, det naturliga och det växande. Närbelägna Gävle och Sandviken nås enkelt med tåg, buss eller bil.
Vill du veta mer om Ockelbogårdar?
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044