OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och ett ¬dotterbolag till Swedbank.Vi är cirka 1 100 medarbetare på ca 220 franchiserade kontor runt om i landet.Fastighetsbyrån är idag marknadsledande med ambitionen att även i framtiden vara en fastighetsbyrå som attraherar både kunder och medarbetare.Swedbank Fastighetsbyrå AB är ett helägt dotterföretag till Swedbank AB (publ.).Eftersom moderföretaget är börsnoterat görs bokslut månatligen.Ledtiden är kort och övergripande kontroll och uppföljning måste göras löpande.Då Fastighetsbyrån är franchisegivare till 158 mäklarbyråer runt om i landet är det på Huvudkontoret som de gemensamma insatserna och strategierna framarbetas.Detta resulterar i många projekt som löper både inom och över år och där allokering och uppföljning är grunden i redovisningen.Ansvarsområden: .Externredovisning innefattande löpande bokföring av leverantörs- och kundreskontra från kontroll av attest och kontering till betalning, avstämning och uppföljning..Internredovisning innefattande analys, budgetuppföljning, återrapportering till avdelningschefer, ledningsgrupp och styrelse. .Behjälplig vid månadsbokslut enligt koncernens mallar och system.Krav på person: Vi tror att du som söker tjänsten har några års erfarenhet av arbete som ekonomi/redovisningsassistent.Förutom kunskaper nuvarande ser vi även att du har viljan att hela tiden uppdatera sig inom området.Utöver detta är en förståelse för tjänsteföretag och säljorganisation viktiga grunder för ditt arbete.Tjänsten kräver flexibilitet och problemfritt arbete under tidspress för att uppnå uppsatta mål och deadlines. Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av Hogia affärssystem samt naturligtvis goda kunskaper i Excel.Tjänsten är ett hyrköp med start i augusti. Tveka inte utan sök tjänsten redan idag då intervjuer sker löpande.