OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten ansvarar också för att säkerställa riksdagens behov av ändamålsenliga lokaler och övernattningsbostäder till riksdagens ledamöter.Lokalerna ska utgöra en bra arbetsmiljö samtidigt som det finns ett kulturarv att bevara.Vidare ingår snickeri, godsmottagning, brand- och räddningstjänst i enhetens ansvar. Arbetsuppgifter: Din uppgift blir att svara för enhetens löpande ekonomi-hantering.I det arbetet ingår budget- och prognosarbete, fakturering av kunder och att arbeta fram fastighetsekonomiska nyckeltal.Du ska kunna utveckla ekonomihanteringen inom enheten och utbilda enhetens medarbetare i ekonomiska frågor.Vi använder ekonomisystemet Agresso med elektronisk fakturahantering.Du kommer också att vara backup till vår fastighetsekonom när det gäller att arbeta i fastighetssystemet FastNet. Kvalifikationer: Du skall ha tidigare erfarenhet från liknande arbete inom fastighetsförvaltning och därmed ha god kännedom om fastighetsekonomi.Det är viktigt att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt och är van att arbeta med Excel och Word.Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.Eftersom arbetet innebär många kontakter är social kompetens och en god samarbetsförmåga viktiga egenskaper.Du skall ha lägst ekonomisk utbildning på gymnasienivå.Riksdagsförvaltningen strävar efter att vara en jämställd arbetsplats och vill ta till vara de kvaliteter som etnisk mångfald kan tillföra.Upplysningar lämnas av fastighetschefen Christer Arnesson tfn. Märk ansökan med ref.nr 240-1454-06/07.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86