Ekonom till flygbolag!

Ekonom till flygbolag!

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ett stort flygbolag och söker nu nästa stjärna för rollen som ekonom inom framförallt leverantörsreskontra. Vi söker dig som är en positiv lagspelare med erfarenhet av redovisning och stora fakturaflöden - kan det vara dig vi söker? Sök då uppdraget redan idag, och säkerställ din plats på detta flyg!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges ledande flygbolag och söker nu en ekonom inom leverantörsreskontra som vill bli en del av ett varmt och välkomnande team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Det är ett konsultuppdrag på initialt sex månader där det finns goda chanser till förlängning. Kontoret ligger beläget i centrala Stockholm och efter upplärning finns möjlighet att arbeta på distans upp till 50%

Du erbjuds:
- En företagskultur genomsyrad av värme, skratt samt stor kompetens och professionalism
- Möjlighet att på sikt arbeta på distans upp till två dagar i veckan
- Eventuell chans till att stanna långsiktigt, förutsatt att samarbetet fungerar för båda parter
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Tillsammans med dina kollegor kommer du i denna roll ansvara för leverantörsreskontra avseende företagets reguljära flygresor och hotellvistelser.
* Ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörs-fakturor från hotell och flygbolag runt om i världen.
* Uppföljning, bokföring, utredningsarbete, bokslut samt valutabehovsberäkningar.
* Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som emellanåt präglas av snabba förändringar.


VI SÖKER DIG SOM


* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akademisk, med god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser
* Tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning med god förståelse för finansiella system
* Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och gärna kundreskontra
* Har goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel, men även SharePoint, PowerPoint och Word
* Kan kommunicera på engelska i tal och skrift, samt kunna förstå de skandinaviska språken i tal och skrift.


Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV, ExFlow, Readsoft eller MidOffice. Vidare är det ett plus om du har erfarenhet av digitalisering och automatisering inom leverantörsreskontraområdet.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

För att passa in här och trivas ser vi att du som söker är prestigelös och samarbetar väl med dina kollegor och utanför teamet, vilket du ser som en självklarhet. Att anpassa sig snabbt till förändringar och nya förutsättningar gör du med lätthet, och du lär dig gärna nya rutiner och system. Du tar gärna initiativ och driver självständigt på dem i nära samarbete med ditt eget och andra team. Vidare tänker du gärna på nya digitala lösningar och att utveckla system för att effektivisera och förbättra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer att få veta vilket bolag annonsen gäller vid en första telefonintervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024