OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
.
Serveoffice har nu fått i uppdrag att hitta en ekonom till ett föräldravikariat med start nu i juni och som är tänkt att pågå i ett år ungefär. Tjänsten är på heltid med placering på Kungsholmen.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonom hos vår kund har du ansvar för kund- och leverantörsreskontra men du kommer även att vara involverad i månads- och årsbokslut. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Kund- och leverantörsreskontra med fokus på förstnämnda.
* Stämma av inbetalningar
* Löpande bokföring
* Delaktig i månadsbokslut för samtliga bolag i Norden
* Sammanställa månatliga rapporter
* Hantera intrastatrapporter
* Kontrollera och betala ut löner (själva löneberedningen är outsourcad till Visma).
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har förståelse för det ekonomiska flödet genom tidigare erfarenhet av liknande roller innefattande arbetsuppgifter såsom reskontra och löpande bokföring. Har du även erfarenhet av bokslutsarbete så är det meriterande.
Kunskaper i Navision är meriterande medan excel är ett krav. Därtill är det viktigt att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska så väl som engelska.
Vi tror att du som gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket och där du får och tar chansen att utvecklas i din roll kan komma att trivas riktigt bra hos vår kund.
Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du trivs med att arbeta brett och är flexibel och gillar att hantera många processer och projekt samtidigt. Du har en förmåga att upprätthålla ett helhetsperspektiv i alla delmoment och se möjligheter till utveckling.
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!
Ansökan och kontakt
Urval sker löpande så skicka in din cv och personligt brev enligt nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via nedan länk. Frågor kring tjänsten besvaras av Stina Hauschildt på 073-779 40 59, stina.hauschildt@serveoffice.se eller Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi, HR & lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.