Ekonom till Freebo

Arbetsbeskrivning

Gillar du siffror och service och vill tillämpa rollen som Ekonom i en hållbarhetsbransch? I vår fortsatta etablering på den svenska marknaden vill vi förstärka vår organisation med dig som är självgående, initiativrik och som motiveras av en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Vi på Freebo har byggt en stark gemenskap med ständigt lärande och innovationsklimat som kännetecken. Hos oss får du utvecklas och utveckla tillsammans med andra eftersom vi hyllar principen att vi varje dag är bättre än vi var igår, både som företag och som människor. Ett av våra ledord är ”Beat yesterday – together” och för oss är det inte bara ord, det definierar oss.

Vill du vara med på vår fortsatta resa?

Om rollen

Ekonomigänget på Freebo består i dagsläget av en Ekonomichef och en Ekonom som jobbar tight tillsammans. Vi behöver nu komplettera med ytterligare en kollega. Tillsammans ska vi lösa alla löpande arbetsuppgifter, förbättra och utveckla våra processer och fortsätta vara en viktig del av Freebos framgångar. Vi planerar att fördela arbetsuppgifterna så att du får ansvar för egna processer men vi ska också vara backup för varandra. Hur vi fördelar arbetet är du inbjuden att vara med och påverka. Det viktiga för oss är samarbetet, både i vår grupp men också med alla andra kollegor i Freebo. Vi lever vår vision; ”Together for a brighter tomorrow” i vår vardag.
Din arbetsort är Örebro där Freebos huvudkontor är lokaliserat.

Exempel på arbetsuppgifter:
 

- Registrera/kontera leverantörsfakturor
- Kundfakturering 
- Betalnings- och bankavstämningar 
- Löpande bokföring
- Rot-ansökningar
- Rapportering till myndigheter
- Vara behjälplig vid månadsbokslut
- Hålla koll på och hantera ärenden i mailboxen 
- Diverse administrativa uppgifter

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har ett intresse för redovisning, har god IT-kompetens samt är en van Excelanvändare, gärna med vana från olika affärssystem. 

Har du dessutom utbildning inom ekonomi ser vi det som meriterande. Du har god svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonom hos oss bör du vara positiv, noggrann, snabblärd och flexibel. Vidare bör du ha en god slutledningsförmåga och genom att ställa frågor bidrar du till verksamhetens utveckling. Du är ansvarstagande och problem som du stöter på ser du som en möjlighet till lärande – ditt fokus är att hitta lösningar. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du stimuleras av att möta nya människor. I rollen kommer du ha många kontaktpunkter vilket gör att samarbetsförmåga är viktigt, likaså att vara öppen och intresserad av att sätta sig in i olika områden och andra kollegors situation. Hälsa och återhämtning är viktigt för oss och därför ser vi gärna att du aktivt tar ansvar för din egen hälsa.

Företagsbeskrivning

Freebo är en av de ledande leverantörerna av hållbara europeiska solkraftverk till den privata marknaden. Vi har en starkt tillväxt och i Sverige etablerade vi oss under 2019 efter flera framgångsrika år i Finland. För oss är kundupplevelsen vårt viktigaste fokus och vi arbetar alla med kunden som vår viktigaste utgångspunkt. Vi finns idag på plats från Dalarna till Blekinge samtidigt som vi har installerat våra solkraftverk i hela Sverige. Tillväxtutsikterna är betydande i hela Norden och inom kort kommer vi att finnas på ytterligare orter. Vi är idag ca 50 anställda och blir snabbt fler.

Du läser mer på Freebo.se

Ansökan
Låter detta intressant för dig? Kontakta gärna Maria Roseen HR-konsult 070-2590507. I den här rekryteringen arbetar vi med ett löpande urval, sök idag men senast 10/8.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Freebo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 10 augusti 2022

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024