Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonom till HL Display i Sundsvall på 75–80 %. Vill du arbeta i en internationell miljö med goda utvecklingsmöjligheter? Då är denna tjänst något för dig.
Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön.
Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display har cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över. För rätt person, som trivs i en internationell miljö, innebär det stora möjligheter till vidareutveckling.
Om rollen
Som ekonom kommer du att ha en nyckelroll i den dagliga ekonomiska verksamheten, hantera löpande redovisningsuppgifter och ge väsentligt stöd till både dina kollegor inom ekonomi och kundens controller-avdelning. Du kommer att ta dig an ett brett ansvarsområde och bidra till flera delar av företagets ekonomiska processer, från hantering av reskontra till analytiskt arbete.
Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att hantera intäkts- och kostnadshantering, övervaka leverantörs- och kundreskontran med fokus på fakturahantering, betalningsuppföljning och månatliga avstämningar samt administrera påminnelser och avstämningar. Dessutom kommer du att bistå med löneadministration och ge värdefullt stöd till controller-avdelningen.
Din profil
Som ekonom får du en central roll i vårt ekonomiteam och bidrar till viktiga delar av företagets ekonomiska processer samtidigt som du stöttar både dina kollegor och HL Displays controller-avdelning. Detta är en bred och dynamisk roll där du hanterar viktiga uppgifter som intäkter och kostnader, hantering av leverantörs- och kundreskontran med fokus på fakturor och betalningsuppföljning samt månatliga avstämningar.
Du kommer även att aktivt delta i löneadministrationen och bistå med stöd för finansiell analys och rapportering. Om du är nyfiken, vill lära dig och växa samt anta nya utmaningar i en stödjande och internationell miljö, är den här rollen en fantastisk möjlighet att utveckla dina färdigheter och göra verklig skillnad.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inom motsvarande relevant område
Tidigare erfarenhet av redovisning inom liknande roll, med exponering för uppgifter som löpande redovisning
Hög analytisk förmåga och stark drivkraft att undersöka och lösa komplexa frågor
Erfarenhet av ERP-system
Goda kunskaper i både svenska och engelska, skriftligt och muntligt
Meriterande
ERP-systemet Jevees
Tidigare erfarenhet av finansiella rapporter
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: 75-80%
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och line@stegra.nu. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.