OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kollega ska gå hem på föräldraledighet, därför söker vi nu ett vikariat som brf- ekonom under hennes frånvaro. Vi söker dig som har erfarenhet av redovisning- och ekonomiarbete och brinner för kundbemötande.
Arbetsuppgifter
I ditt arbete som ekonom får du ett självständigt ansvar för bostadsrättsföreningars ekonomi och administration. Det innebär att du ansvarar för deras löpande redovisning, budget, bokslut och skatt-och deklarationsarbete. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. En viktig del i rollen kommer också vara att guida våra kunder genom den digitala utveckling vi befinner oss i och står inför. Övriga administrativa arbetsuppgifter som berör bostadsrättsföreningarna ingår också i tjänsten.
Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har likvärdig kunskap genom din arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Digitala arbetssätt är en självklarhet för oss, det är därför viktigt att du har goda IT kunskaper och vi ser det som fördel om du har ett intresse av att arbeta med olika IT-system och har goda kunskaper i Office- paketet.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen krävs att du är strukturerad och flexibel och kan ta tag i flera olika uppgifter samtidigt. Som person är du serviceinriktad och kundorienterad då en viktig del i rollen är att ta hand om våra kunder. Du är bra på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du gillar utveckling och att arbeta med ständiga förbättringar av arbetssätt och processer.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett utvecklade arbete i en medlemsägd organisation där våra kärnvärderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en levande värdegrund som vi förhåller oss till i vårt arbete. Möjligheterna finns hos oss på HSB!
Tjänsten är ett vikariat på 100% tom augusti/september 2024. Både Jönköping och Nässjö är tänkbara placeringsorter, önskvärt är att vara på kontoret i Nässjö två dagar/ vecka.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Cecilia Petraeus, Affärsområdeschef Administrativ förvaltning, 010-442 37 74, cecilia.petraeus@hsb.se
Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta:
Johanna Holm, HR-specialist, 010-4423788, johanna.holm@hsb.se
Välkommen med din ansökan senast 18 december.
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
HSB är Sveriges största bostadskooperation, en medlemsägd organisation som arbetar med bosparande, bostadsutveckling och förvaltning. HSB Göta är en av landets 25 regionala föreningar. Vi ägs av våra ca 32 000 medlemmar och i samverkan med dem är vårt uppdrag att skapa det goda boendet. Vi erbjuder ett komplett utbud av tjänster för fastighetsförvaltning, ekonomisk förvaltning, nyproduktion av villor, bostadsrätter och hyresrätter. Vi är en helhetsentreprenör med eget fastighetsbolag och hyreslägenheter. Vi finns i Jönköpings, Hallands samt i delar av Södra Älvsborgs län och har ca 280 medarbetare som arbetar i vårt område.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson