Ekonom till HSB Nordvästra Götaland - Mariestad

Ekonom till HSB Nordvästra Götaland - Mariestad

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv, driven och engagerad person, brinner för att hjälpa kunden på bästa möjliga sätt? Då ska du söka dig till HSB.

Dina arbetsuppgifter:
Som ekonom kommer du vara delaktig i många olika arbetsuppgifter inom ekonomisk och administrativ förvaltning för huvudsakligen bostadsrättsföreningar. Dina arbetsuppgifter består bland annat av löpande redovisning, bokslut, budget, moms, skatt- och deklarationsarbete och ekonomisk uppföljning. I tjänsten ingår också ekonomisk planering och rådgivning. Du har kundansvar för dina kunder och är en viktig länk i arbetet och kontakten med olika intressenter. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor och kunder där du på ett engagerat och effektivt sätt utför dina arbetsuppgifter och ger ett ekonomiskt och rådgivande stöd.
Du förväntas också aktivt bidra i det utvecklingsarbete som dagligen genomförs inom utvalda delar inom ditt verksamhetsområde och med ett konstruktivt förhållningssätt identifiera lämpliga förbättringsmöjligheter.

Kvalifikationer:
Förmågan att samordna och samarbeta är viktiga egenskaper. Du är duktig på att hantera komplexa arbetsuppgifter och sätta dig in i olika frågeställningar samt definiera behov av åtgärder för att nå uppsatta resultat. Du är strukturerad och flexibel och kan ta tag i flera olika uppgifter samtidigt. Du är mycket bra på att uttrycka dig i både tal och skrift och kan hantera såväl snabba beställningar som återkommande arbetsuppgifter. Du har lätt för att se helheten och arbetar på ett kund- och uppdragsorienterat sätt.

Meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet inom fastighetsekonomi och redovisning. Mötet med både interna och externa intressenter är naturligt för dig och du gillar att samverka med många olika individer för att lösa tilldelade ansvarsområden på bästa sätt.

Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning av företagsekonomi och redovisning eller motsvarande. Att du har praktisk erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter och kunskaper inom förvaltning är meriterande. Du behöver ha god kunskap inom Office paketets olika delar samt andra relevanta system för tjänsten. Körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt:
Tjänsten är på 100%, vikarierat 15 månader.
Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Mariestad. Vi intervjuar kandidater löpande och tillsätter tjänsten så snart möjlighet. Varmt välkommen med din ansökan senast den 27 december.

För mer information gällande tjänsten kontakta:
Jim Josefsson, Affärsområdeschef administration och ekonomi, tel. 010- 442 44 10.
Facklig representant, Unionen, Annica Tigerberg, tel. 010-442 44 74.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Rofors

Joakim Axelsson

Magnus Gustafsson

Björn Pettersson

Per-Anders Olsson

Lise-Lei Hugosson

Lise-Leo

Kari Svedevall

Sophie Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 27 december 2021

Besöksadress

Kungsgatan 25 B
None

Postadress

Box 1226
VÄNERSBORG, 46228

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024