OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och skapa framtidens hållbara boenden! Tillsammans med HSB Värmland söker vi nu en ekonom som vill bidra med ekonomisk rådgivning och förvaltning till bostadsrättsföreningar. Låter det som något för dig? Varmt välkommen in med din ansökan.
OM TJÄNSTEN
HSB är Sveriges största bostadskooperativa organisation och en ledande aktör inom bostadssektorn. Med en stark närvaro över hela landet bygger, planerar och finansierar de bostäder samt erbjuder bostadsrättsföreningar ekonomisk och teknisk förvaltning. På det fina kontoret i Karlstad välkomnas du in i en familjär och trivsam arbetsplats med cirka 80 kollegor, varav sju ekonomer som ger stöd och rådgivning inom föreningarnas ekonomi.
I rollen som ekonom på HSB ansvarar du för den ekonomiska förvaltningen för bostadsrättsföreningar i Värmland. Du fungerar som styrelsens kontaktperson i ekonomiska frågor och hanterar allt från löpande bokföring till bokslut, budgetering samt deklarationer för moms, skatt och inkomst. Du kommer även att vara en rådgivande part för dina kunder vilket kräver att du är kommunikativ och förtroendeingivande med förmågan att stödja dem i deras ekonomiska beslut.
Du erbjuds
- Att bli en del av en stor organisation med goda möjligheter att utvecklas
- En attraktiv arbetsgivare! Visste du att HSB har funnits med på Academic Works lista över Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare i Sverige under flera år? Läs mer här!
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Trivs i en roll med mycket kundkontakt
- Talar och skriver obehindrat på svenska, då språket används i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från fastighetsbranschen
- Erfarenhet av att arbeta i PM, Agresso eller liknande affärssystem
- Har arbetat i en rådgivande roll mot kund samt har intresse/kunskap av ekonomisk rådgivning och digitala lösningar
Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är en prestigelös lagspelare med ett ambitiöst förhållningssätt till ditt arbete. Du är kommunikativ och uppskattar att ha kontakt med dina kunder där du på ett pedagogiskt sätt kan förklara och vägleda dem i deras ekonomi. Vidare tror vi att du är noggrann men också effektiv samt planerar och strukturerar ditt arbetssätt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231