Ekonom till huvudkontoret i Arvika

Ekonom till huvudkontoret i Arvika

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi söker nu en ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med ekonomi, lön och personaladministration. Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-3 månader beroende på hur mycket du har med dig. Startdatum blir någon gång under Q1, beroende på ovansagda. Tjänsten är mellan 60-100%.

Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är bland annat:
• Löpande bokföring
• Fakturering kunder och kundreskontran
• Leverantörsfakturor och leverantörsreskontran
• Ekonomisk rapportering och bokslut
• Statistikuppföljning
• Avstämningar
• Lönehantering och personaladministrativa arbetsuppgifter
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom området administration

Du kommer arbeta i team i nära samarbete med övriga på avdelningen. Som en extra krydda har vi även flera administrativa uppdrag som vi hjälper våra kunder med, både inriktning mot ekonomi och inriktning mot lön och personal.

Din profil
Du är lättlärd och har lätt för att se helheten. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tidigare eller någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration. Som person ser vi gärna att du är positiv och flexibel. Att du är en lagspelare men ändå kan driva på ditt arbete självständigt. Du är noggrann i ditt arbete men trivs när tempot är högt. Du måste vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Datorvana (Office-paketet) är en förutsättning för att klara av arbetet.

Meriterande:
Erfarenhet av arbete med lönehantering.
Erfarenhet av Hogia affärssystem samt Hogia Lön.
Erfarenhet av VISMA och AGDA

Om Industrisupport
Industrisupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Sunne. Vi är verksamma inom Almega kompetensföretagen och vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden. Vi har även ett utökat kunderbjudande som innebär att vi även hjälper våra kunder med HR frågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Industri Support Värmland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024