OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla?
Den administrativa avdelning vid institutionen för kvinnors och barns hälsa innefattar funktioner för ekonomi, HR, IT, arkivering, samordning och utbildningsadministration med totalt 18 medarbetare.
Avdelningen leds av en administrativ chef. Tre medarbetare arbetar inom ekonomifunktionen och vi söker nu en ekonomihandläggare på ett vikariat under 1,5 år med start januari 2023.
Din roll
Vi söker dig som vill arbeta som ekonomihandläggare i en internationell, lärorik och intressant organisation. Rollen som ekonomihandläggare innebär en kombination av självständigt, analytiskt och rutinmässigt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
- månadsavstämningar och bokslutsarbete
- budgetering, rapportering och uppföljning av ekonomin inom tilldelade avdelningar
- avstämningar med forskargruppsledare för att i dialog planera och följa upp ekonomiska flöden inom deras forskningsprojekt
- budgetering och uppföljning av institutionens utbildningsekonomi
- hantering av externa finansieringsavtal och kontraktdatabaser
- löpande bokföring, kundreskontra, fakturahantering
- andra förekommande uppgifter inom ekonomiadministration
Vi arbetar i affärssystemet Unit4 Business World, UBW.
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi med minst två års arbetslivserfarenhet inom det ekonomiska området.
Goda kunskaper i Officepaketet är en självklarhet. Vi använder digitala verktyg som Microsoft teams och Zoom i det dagliga arbetet och det krävs därför att du ska känna dig bekväm med systemen. Förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska är en förutsättning för denna anställning.
Som person är du noggrann, strukturerad, driven och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du självständigt driver ditt arbete framåt och bidrar till utveckling genom ett proaktivt och analytiskt arbetssätt. Du kommer ha stor kontakt med våra forskare vilket ställer krav på hög servicekänsla och god kommunikationsförmåga, att kunna förklara ekonomi för icke-ekonomer.
Stor vikt läggs även vid personliga egenskaper och lämplighet för rollen.
Vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt där det är möjligt att utföra delar av arbetet på distans, utifrån eget ansvarstagande.
Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.
Placering: Solna
Läs mer om institutionen för kvinnors och barns hälsa https://ki.varbi.com/center/tool/position/554604/edit/tab:2/ki.se/kbh
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet.
Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss
Kontaktpersoner på detta företaget
Ivanka Savic-Berglund, professor och forskargruppsledare
08-524 832 65
Gunnar Stenberg, SEKO
08-524 880 75
Christina Hammarstedt, OFR
08-524 860 55
Lars Ährlund-Richter, SACO
08-517 734 50
Leg. psykolog, doktorand Charlotte Willfors
08-514 527 10
Ivanka Savic Berglund, Professor
08-524 832 65
Sandra Brogårde
08-524 884 98
Mats Heyman / Docent
08-517 724 84
Jenny Juhlin / Samordnare
08-517 777 69
Désirée Gavhed
08-517 728 70