OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid Institutionen för signaler och system bedrivs världsledande forskning inom områdena medicinsk teknik, antenner, signalbehandling, reglerteknik, automation, mekatronik, samt kommunikations¬system. Verksamheten handlar i stor utsträckning om att modellera och konstruera effektiva system för att utvinna och behandla information. Forskare på institutionen arbetar bland annat med e-Health, benförankrade hörapparater, robotteknik, energisystem och mobiltelefoni.
Institutionen har omkring 120 anställda, fördelade på tre avdelningar samt administration. Majoriteten av verksamheten är samlad i EDIT-huset på campus Johanneberg, med undantag för viss forskning i medicinsk teknik som bedrivs på Sahlgrenska, samt en utbildningsenhet på campus Lindholmen. Institutionen ger mer än 70 kurser, varav en betydande del ingår i masterprogrammen; ”Biomedical Engineering”, ”Systems, Control and Mechatronics”, och ”Communication Engineering”.Information om avdelningen/projekt
Den administrativa avdelningen består av två ekonomer, fem administratörer, en systemadministratör och en kommunikatör och leds av den administrativa chefen. Gruppen verkar för att kärnverksamheten ska få bästa möjliga service inom administration, information, ekonomi, inköp mm. En av våra ekonomer ska vara föräldraledig och vi söker därför en ersättare under ca ett år.
Beskrivning av tjänsten
Support i ekonomiska frågor till institutionens chefer och projektledare.
• Uppföljning och analys av projekt
• Administrera ekonomin på institutionens centra
• Ekonomisk projektrapportering till finansiärer(t.ex. EU, Vinnova, Vetenskapsrådet)
• Delta i institutionens budget- och bokslutsarbete
• Ekonomiska avstämningar
• Löpande bokföring
Kvalifikationer
Du är civilekonom eller motsvarande, har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har goda och praktiska redovisningskunskaper och en god analytisk förmåga samt är van vid att ha en överblick och ta ansvar för hela ekonomiprocessen.
• Vi ser att du har bred erfarenhet av budget och bokslutsarbete, gärna ifrån ett större företag.
• Erfarenhet av arbete med ekonomi och administrativa stödsystem i större företag, gärna Raindance och EKO.
• Goda kunskaper i Excel
• Van vid att uttrycka sig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska
För att trivas behöver du vara självständig och trygg i såväl person som i din professionella roll. Det är viktigt att du trivs med att arbeta såväl med helhet och utveckling som med de operativa ekonomiuppgifterna. Du är en nyfiken person som har lätt för att bemöta och samarbeta med personer i olika sammanhang. Som person är du engagerad, prestigelös och har god förmåga att planera och prioritera. Stor vikt sätts vid personlig lämplighet för tjänsten.
Välkommen med din ansökan.
Sista ansökningsdag: 2013-09-12
Vid frågor, vänligen kontakta
Katarina Vemdal
katarina.vemdal@chalmers.se
Tel 031-772 3518
Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom åtta styrkeområden; Energi, Informations- och kommunikationsteknologi, Livsvetenskaper, Materialvetenskap, Nanovetenskap och nanoteknologi, Produktion, Samhällsbyggnad och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter.
Chalmers har omkring 10 000 studenter och 2 900 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!
www.chalmers.se