OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arena Personal AB är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades 1994. Vi arbetar med uthyrning och rekrytering inom kontor, ekonomi, lager och industri. Vår storlek ger oss flexibilitet. Vi är inte för stora för de små uppdragen samtidigt som vi har kapacitet även för stora uppdrag. Vi söker för kunds räkning en ekonom till ett internationellt företag. Företaget är expansivt och ständigt förbättringsarbete pågår. Vi söker därför dig som är driven och kan ta ansvar för saker som kanske inte alltid hör till ditt bord. Du kommer bland annat arbeta med företagets kundreskontra, kravhantering, likviditetshantering, valutaterminer och utbetalningar. En betydande del är rapportering inklusive konsolidering av utländska dotterbolag. Du kommer också att göra budgetuppföljningar och delta i framtagande av bokslutsunderlag. Tidigare erfarenhet av konsolideringsarbete gärna med utländska dotterbolag är önskvärt. Även tidigare praktisk erfarenhet av internationellt kundreskontraarbete, likviditetsarbete samt rapporteringsarbete är önskvärt. Du som söker bör vara utbildad civilekonom eller motsvarande. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i Excel och något modernt ekonomisystem, meriterande är kunskaper i Visma. Tjänsten ställer krav både självständigt arbete och arbete i grupp. Du kommer ha mycket kontakt både internt och externt varför språkkunskaper är meriterande. Engelska i tal och skrift är ett måste och meriterande är kunskaper i franska, tyska och spanska. Som person är du välorganiserad, lugn och arbetar metodiskt. Du tycker om att ta mycket ansvar och vill utvecklas i din yrkesroll. Tjänsten är på heltid med tillträde snarast. Företaget är beläget i söderort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00