OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.
Tjänsten är placerad på IT-avdelningen som är en av Kommunledningskontorets sex avdelningar. IT-avdelningen är den strategiska katalysatorn inom IT i kommunkoncernen för att utveckla verksamheterna med lösningar som bidrar till framgång, stolta medborgare och framgångsrika medarbetare.
Enheten IT-Fabriken levererar IT-drift med hög tillgänglighet och behovsanpassad IT-support till 25 000 användare (personal och elever), 14 000 datorer, 240 serverbaserade och 800 klientbaserade applikationer och 4500 telefoner (mobila och fasta). Utvecklingsenheten är ett strategiskt och operativt stöd till koncernens verksamheter för att säkerställa nytta och kvalitet vid införande och utvecklande av nya IT-lösningar.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom hos oss kommer du att ansvara för IT-avdelningens ekonomiarbete, vilket bland annat innefattar:
- Samordningsansvar och kontroll över de processer som hör till det löpande redovisnings- och avstämningsarbetet i samarbete med avdelningens chefer
- Ge stöd och rekommendationer i ekonomifrågor till avdelningens chefer
- Kontakter med externa och interna intressenter i olika ekonomifrågor
- Utvecklingsarbete rörande såväl redovisning som prissättningsfrågor
- Att i samarbete med tjänsteansvarig vidareutveckla avdelningens tjänstekatalog
- Att delta i de olika upphandlingar som kontinuerligt sker inom avdelningen
- Att samordna och genomföra budgetarbete i samarbete med avdelningens chefer
Som processägare för de ekonomiska processerna ansvarar du för att driva arbete med att utveckla, effektivisera och automatisera dessa.
Vi erbjuder mycket omväxlande och intressanta arbetsuppgifter som ger goda möjligheter till egen utveckling.
IT avdelningen levererar idag IT-stöd för Gävle och Ockelbo kommun samt för 11 st kommunala bolag och kommunalförbund.
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom relevant område.
Du har även flerårig dokumenterad erfarenhet och kunskap av arbete inom relevant område.
Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete i en stor organisation med många olika verksamheter ser vi som meriterande liksom erfarenhet av att arbeta i en IT-organisation eller motsvarande som är avgiftsfinansierad
Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande.
Kunskap om och erfarenhet av affärssystemet Agresso är meriterande.
Som person är du professionell i ditt bemötande, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är noggrann och trygg i att arbeta mot uppsatta deadlines. Du är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt, och har lätt för att skapa goda relationer till din omgivning.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren
026-17 95 41
Jan Eriksson
026-17 92 75
Karin Jansson
026-17 80 47
Gruppchef IT Per Björkman
026-17 97 61
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Gruppchef Angneta Engman-Ericsson
026-17 95 60
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Enhetschef Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult, inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026-17 95 51