OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som ekonom kommer du att arbeta 2-3 dagar i veckan på en skadinavisk kommunikationsbyrå på Södermalm i Stockholm.
I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att ansvara för:
- lön, moms, skatt
- registrering av leverantörsfakturor
- bokföring, löpande redovisning
Tjänsten som ekonom är ett konsultuppdrag med start snarast möjligt (åtminstone inom ett par veckor) och det kommer till att börja med att pågå i tre månader.
Om dig
Vi söker dig som är noggrann, självständig, är duktig på att förstå system och att förstå leverantörsreskontra-processen.
Viktigt för tjänsten är:
- erfarenhet av att tidigare ha jobbat som ekonomiassistent eller liknande
- kunskap om debet och kredit och kontoklasser
- erfarenhet av UBW/Agresso, Fortnox och Visma är meriterande men inte krav
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på e-post erik.orvell@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Adecco | Stockholm | Södermalm | Konsult | Ekonomi | Ekonom | Bokföring | Ekonomiassistent | Leverantörsreskontra | Kommunikationsbyrå
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147