OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oskarshamn - Kommunen med energi - ligger vid Smålandskusten, en ljus och varm trakt som vinner "solligan" nästan varje år. Vi finns i en av Europas intressantaste tillväxtregioner. Kommunen har drygt 26 000 invånare som kan njuta av fina boendemiljöer och en underbar skärgård. Vi har en kvalitet utöver det vanliga i våra skolor och omsorg. Vi har stark framtidstro och vågar satsa på utveckling. Oskarshamn har fantastiska möjligheter. På kommunledningskontorets ekonomiavdelning administreras kommunens ekonomiska planering, uppföljning, årsredovisning, finansiella hantering och donationsfonder. Andra uppgifter är skatt och momsfrågor, fakturering, kravverksamhet och utveckling av de ekonomiska rutinerna, samt ansvar för kommunens ekonomisystem. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Ekonomiavdelningen är inne i ett spännande utvecklingsskede. Du kommer att vara med och utveckla elektronisk handel. Du gör bokslut och budgetuppföljning, årsredovisning och koncernredovisning, samt uppföljning och utvärdering av verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv. Du bedriver utredningar, både själv och tillsammans med andra. KVALIFIKATIONER Du har civilekonomexamen eller motsvarande. Ett annat krav är att du har erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning inom en kommunal eller annan offentlig organisation på central nivå. Det är meriterande om du har arbetat som systemförvaltare av ekonomisystem, samt med elektronisk handel. Du har goda IT-kunskaper, och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är resultatinriktad, flexibel, och du har god samarbetsförmåga. Arbetet är stundtals stressigt, vilket kräver att du klarar av att hålla tidsramar även då arbetet har ett högt tempo.