OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad” - det är vår vision! Konsument- och medborgarservices mål är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar externa digitala kanaler, erbjuder konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning samt arbetar med frågor som rör hållbar konsumtion. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi cirka 200 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill göra skillnad för boende, besökare och företagare? Är det du som älskar siffror och människor?
Vi nu söker en nyfiken och engagerad ekonom som vill jobba med några av Göteborgs Stads mest spännande verksamheter.
Vi erbjuder dig ett självständigt arbete som är omväxlande och utmanande där du arbetar med alla delar inom ekonomiområdet; redovisning, budget, uppföljning, prognos och analys.
I arbetsuppgifterna ingår att ha regelbundna ekonomiska avstämningar med några av våra verksamhetschefer samt att utbilda chefer och medarbetare i ekonomiska frågor.
Du ser fördelarna med att arbeta utifrån ett coachande förhållningssätt mot förvaltningens chefer och verksamheter och i nära samarbete med dina kollegor utvecklar och kvalitetssäkrar du förvaltningens ekonomiprocesser och ser processarbetet som ett smart sätt att arbeta med ständiga förbättringar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med kandidatexamen inom ekonomi.
Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat arbete med planering, uppföljning och ekonomisk styrning. Har du erfarenhet från inköp och upphandlingsarbete samt erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning så är det meriterande.
Goda kunskaper i Excel är ett krav och du har också goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Har du erfarenhet av arbete i systemen Proceedo, Agresso och Hypergene är detta meriterande.
Vi söker dig som tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Som person är du driven och har ett starkt engagemang och en entusiasm för ditt arbete. Du är också analytisk och kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
Du är van att arbeta självständigt och på egen hand utifrån vad situationen behöver och har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Du står för dina beslut och kan förmedla både bekväma och obekväma beslut om det behövs.
Det är viktigt att du uppskattar de många kontaktytor som följer med denna roll och att du agerar serviceinriktat. Du är pedagogisk och du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare. Det är också viktigt att du bidrar till ett gott arbetsklimat och kan arbeta tillsammans med andra för att hantera uppgifter och nå mål.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Tjänsten är ett föräldravikariat som vi vill tillsätta så snart som möjligt och året ut.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstidens gång.