Ekonom till Kungsbacka kommun

Ekonom till Kungsbacka kommun

Arbetsbeskrivning

Har du högskoleutbildning, god kännedom kring kommunal sektor samt minst fem års erfarenhet inom ekonomiområdet? Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget
Vi söker en ekonom till vår kund Kungsbacka kommun. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och pågår fram tills mars 2024. Tjänstgöringsgraden är heltid 100 % och arbetstiderna är mellan 8-17. Arbetet genomförs på plats i kommunens lokaler, det finns viss möjlighet till distansarbete.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer arbeta på myndighetsenheten där bland annat biståndsbeslut och bostadsanpassning inom kommunen hanteras. Enheten arbetar ekonomisystemen Raindance, Lifecare samt BI. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:

- Bokslut

- Statistik

- Analys och uppföljning

- Budgetarbete för verksamheten

- Presentationer i ledningsgrupper

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning civilekonom eller förvaltningsekonom.

- Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet.

- Erfarenhet av att självständigt hantera budget, bokslut och uppföljningsprocesser.

- Arbetslivserfarenhet inom ekonomi från den kommunala sektorn.

- Goda kunskaper i redovisningssystem (exempelvis Raindance).

- Kunskap och erfarenhet av att arbeta med databaserade program (som Microsoft) och mycket god datorvana.

- Goda kunskaper i Office-paketet.

- Kunna tala, skriva och förstå svenska.

Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ, ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och fatta beslut samt har lätt för att anpassa dig till nya miljöer.

Meriterande

- Tidigare arbetat i BI.

- Goda kunskaper inom omsorgsområdet.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6/12.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2023
  • Ansök senast: 6 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024