OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom till Kunskapsförvaltningen
11 000 barn och ungdomar, 85 förskolor, grundskolor och gymnasieskolor och cirka 2 300 medarbetare. Tillsammans skapar vi framtidens Karlskrona. Vill du vara en del av det arbetet? Sök ditt nya jobb hos oss. Mer information på: www.karlskrona.se/jobbaiskolan
Till Kunskapsförvaltningen söker vi nu en Ekonom. Vi erbjuder dig ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete som ekonom med arbetsuppgifter som budgetplanering, redovisning, ekonomisk uppföljning och statistik. Är du en ekonom som är trygg med att arbeta självständigt men även trivs att samarbeta med andra? Sök ditt nya arbete hos oss.
I uppdraget som Ekonom i Kunskapsförvaltningen fungerar du som ett stöd till förvaltningens verksamhetschefer och rektorer i frågor gällande budget, prognos och utfall. Du ansvarar för uppföljning och rapportering av resultat mot prognos och budget för de enheter du stödjer samt framtagande av underlag för rapportering. Du kommer vara en del av att tillsammans med controller och ekonomer på förvaltningen skapa och vidareutveckla effektiva processer för redovisning och ekonomistyrning. Du kommer arbeta i ekonomisystemen Aditro/Visma och Hypergene samt även personalsystemet Heroma. Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter, kontroll, analys och uppföljning samt andra ekonom-relaterade arbetsuppgifter ingår i uppdraget. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat framtagande av budgetunderlag, budgetuppföljningar, investeringsredovisning, bokföring och viss delaktighet i del- och årsbokslut.
Kvalifikationer
Du har en Ekonomexamen från universitet eller högskola och erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter. Du behöver ha en god allmän IT-vana och goda kunskaper i Microsoft Excel. Goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift, krävs i det dagliga arbetet.
Vi värdesätter om du har erfarenhet som ekonom från offentlig förvaltning. Har du erfarenhet av arbete med ekonomistyrning, utveckling och uppföljning är det meriterande.
Du har god förmåga att samarbeta såväl som arbeta självständigt noggrant och strukturerat. Du är van vid att arbeta med konsultativt förhållningssätt och har en god kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Anställningsform: Vikariat from 16 augusti 2021 tom 15 augusti 2022, med ev. möjlighet till förlängning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde till tjänst:16 augusti 2021 eller enligt överenskommelse.
Registerkontroll samt referenstagning kommer att föregå beslut om anställning. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut tas.
Kontaktpersoner
Solvig Ohlsson, verksamhetschef, 0455-303612 eller Solvig.Ohlsson@karlskrona.se
Fackliga kontaktpersoner
AKAVIA, Mariette Kirkebaek, 0455-30 39 04
Vision, Linda Börjesson, 0455-30 48 65
Ansökan
Du är välkommen med Din ansökan senast den 30 maj 2021. Tjänsten söks via kommunens rekryteringssystem, se länk nedan. OBS! Rekryteringen sker löpande under ansökningstiden.
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87