OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Gillar du förändringsarbete och känner att det digitala arbetssättet är framtiden? Gillar du förändringsarbete och känner att det digitala arbetssättet är framtiden? Vill du bli en del av en engagerad och ambitiös ekonomifunktion i en organisation präglad av utveckling och samverkan? Då har vi ett jobbförslag.
Lejonfastigheter söker nu en ekonom med fokus på kund- och leverantörsreskontra. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för ekonomi- och finansfunktionens löpande arbete. Det innebär bland annat att ta emot fakturor och få dem i rätt flöde, hantera attestlistor och verifikationer samt granska reseräkningarna. En viktig del av ditt arbete kommer att ligga på förbättring och utveckling av våra IT-system, exempelvis Fenix Financials där du blir superanvändare.
Hos Lejonfastigheter får du ett stort eget ansvar och handlingsutrymme inom ramarna för ditt uppdrag. Du kommer att tillhöra vår kompetenta och trevliga ekonomi- och finansgrupp på tio personer, där du blir en viktig del av funktionens utveckling. Lejonfastigheter präglas av en härlig anda, ett långsiktigt fokus och en kultur som uppmuntrar kompetensutveckling och ger dig möjlighet att påverka. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö för att du ska trivas i din roll och tillsammans med dina kollegor. Du har också möjlighet att delvis jobba hemifrån/på distans. Motiverade medarbetare är det bästa vi vet. Därför är vi beredda på att satsa på dig om du satsar på oss.
Ansvarsområden
I den här tjänsten ansvarar du tillsammans med kollegor för det löpande arbetet med kund- och leverantörsreskontra och vidarefakturering. Du tar emot fakturor och får dem i rätt flöde. Fokus ligger på leverantörsfakturor. Du kommer att bli superanvändare i Fenix Financials och en del av arbetet kommer att ligga på utvecklings- och förbättringsarbete av IT-systemen. Du har även ett övergripande ansvar för granskningen av reseräkningarna internt på Lejonfastigheter
Kvalifikationer
Vi söker dig som är van att ta eget ansvar och som självständigt kan strukturera upp och driva ditt arbete på ett effektivt sätt. För att passa i rollen bör du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper samt några års erfarenhet av praktiskt redovisnings- och bokslutsarbete. Goda kunskaper i svenska språket samt i Office-paketet, framförallt Excel, är ett måste. Har du dessutom jobbat i IT-baserade affärssystem och har ett intresse för att utveckla dessa, är du en stark kandidat till tjänsten. Extra meriterande är kunskaper i Fenix/Akribi financials, Kommers och Vitec. Som person är du kommunikativ, lyhörd och har lätt att hitta lösningar tillsammans med andra. Att ge god service är en självklarhet för dig och du motiveras av att leverera hög kvalitet i arbetet. Då arbetet innebär kontakter med leverantörer och andra externa partners vill vi gärna att du har förmågan att bygga långsiktiga relationer.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. I den här tjänsten finns möjlighet att delvis jobba hemifrån/på distans.
Annonsen stängs den 7 mars men vi arbetar löpande med urval och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar därför alla sökande.
Mer information om tjänsten lämnas av vår rekryteringskonsult Tomas Köhler, Randstad via e-post tomas.kohler@randstad.se eller på telefon 073-539 38 66.
Om företaget
Lejonfastigheter äger, förvaltar, utvecklar och hyr ut attraktiva och funktionella hus till de offentliga verksamheterna i Linköpings kommun. Vår verksamhet står aldrig still. Vi är en betydande del av stadens utveckling och står nu inför en tillväxt där vi utökas med fler fastigheter och fler projekt som kommer att sätta prägel på staden för lång tid framöver.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044