OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Södra kommer du få vara en del av ett innovativt och hållbart företag i en bransch med ljusa framtidsutsikter. Vi söker nu ytterligare en Ekonom till Södra Finanscenter i Växjö vars huvudsakliga syfte är att tillgodose diverse intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Ekonom på Södra Finanscenter kommer du ihop med dina kollegor att säkerställa att leverans sker enligt tidplan och gällande rutiner. Arbetet syftar till att kostnadseffektivt framställa och tillgodose affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid. Vi arbetar utifrån två flöden, kundreskontraflöde och leverantörskontraflöde, där du i denna tjänst kommer att ingå i Leverantörscenter.
Som Ekonom på Leverantörcenter är ditt huvudsakliga ansvar att hålla ihop leverantörsfakturaflödet vilket innefattar både redovisning och bokslutsarbete. Du kommer även vara med och driva utveckling och förbättringar samt samordna processer inom detta flöde. Tillsammans med övriga ekonomer och ekonomiassistenter för leverantörsflödet har du ett operativt ansvar från inkommen leverantörsfaktura till utbetalning. Du kommer även ha löpande kontakt med våra leverantörer.
Utöver ovanstående kommer du även hantera inkommande ärenden via telefonslinga och vårt ärendehanteringssystem. För närvarande är vi inne i ett skifte med nytt affärssystem och har stort fokus på digitalisering och automatisering i våra administrativa processer.
Vem är du?
Du är en driven och initiativtagande person som på ett nyfiket sätt tar dig an nya uppgifter. För att lyckas i rollen som Ekonom har du god social kompetens och tycker om att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och med stor noggrannhet. Du är van vid en varierande arbetsintensitet och att arbeta mot deadlines. Viktigt är att du är pålitlig och ansvarstagande och förstår vikten av det egna ansvaret. Vi ser även att du som söker har:
- Avslutad högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt flera års erfarenhet av löpande ekonomiarbete
- Behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift
Det är även meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Microsoft Dynamics 365, men det är inget krav.
Placering och omfattning
Tjänsterna är på heltid, tillsvidare med placering på vårt huvudkontor i Växjö.
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner)
Vill du veta mer?
Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta HR-direkt på 0470-89 500.
Fackliga frågor hänvisas till:
Unionen: Teddy Hedlund, teddy.hedlund@sodra.com
SACO: Fredrik Dacke, fredrik.dacke@sodra.com
Information om rekryteringsprocessen hittar du om du skrollar ner på sidan här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)
Ansök via länken nedan senast den 29:e maj 2022. Hoppas vi hörs snart!
Följ oss gärna på Facebook, Instagram #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.