OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av en av våra myndigheter begäran letar vi nu efter en ekonom med flerårig erfarenhet av fakturahantering. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
På uppdrag av en av av Sveriges större myndigheter så söker vi just nu efter en ekonomiassistent med flera års erfarenhet av fakturahantering för ett uppdrag på minst ett år. Myndigheten är på en spännande tillväxtresa och vi söker dig som vill vara med och bidra på denna resa.
Kontoret ligger i Sundbyberg och man erbjuds möjligheten till distansarbete upp till 50%. Vi söker dig som kan börja i början av december där uppdraget sträcker sig minst ett år. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos myndigheten. Denna tjänst är säkerhetsklassad och kandidaten som erbjuds uppdraget kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning innan uppdraget kan starta.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantering av olika typer av fakturor (konteringar).
* Skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m
* vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 5 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering inom de senaste 7 åren från UBW/UNIT4/Agresso.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor.
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Lösningsorienterad
- Initiativtagande
- Nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer att få veta vilken myndighet annonsen gäller vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231