OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Bemanningsföretagen och har kollektivavtal.
.
Ekonom till NordicLife
NordicLife har skött förvaltning av hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar i drygt 20 år. De arbetar med totalförvaltning och erbjuder därmed såväl ekonomisk och teknisk förvaltning, som Byggservice samt Fastighetsservice och teknisk skötsel. Deras tjänster och produkter matchas efter kundens behov. Med absolut kundfokus står de för personlig förvaltning, helhetssyn och att överträffa kundernas förväntningar. De är ca. 30 anställda och finns i gemensamma trevliga lokaler i Högsbo. Vårt kontor ligger i Göteborg.
Läs mer om företaget på www.nordiclife.se
För rekrytering till ett spännande företag söker vi nu Dig som har minst 3 års erfarenhet av att arbeta som ekonom och som vill arbeta i en dynamisk miljö i en bred roll med företagets interna redovisning och administration.
Idag arbetar det 6 personer på företagets ekonomiavdelning främst med fokus på bolagets externa uppdragsgivare, du blir en del av det här teamet men skall arbeta främst med den interna redovisningen. Företaget är inne i stark tillväxtfas och man kommer in i ett spännande skede i bolaget, vilket också kan ge möjligheter till goda utvecklingsmöjligheter på sikt.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med leverantörs- och kundreskontra inklusive fakturering och momsredovisning. Vidare ansvarar du för företagets löner som idag uppgår till ca 30 stycken. Du arbetar nära tillsammans med ekonomichefen och är delaktig i framtagande av kvartals- och årsbokslut, samt framtagande av olika nyckeltal månadsvis. Inom bokslutsområdet finns möjligheter att utvecklas och succesivt ta ett större ansvar.
Arbetet innehåller även övrigt förekommande uppgifter som kontorsadministration - inköp av kontorsmaterial, ansvar för telefoni etc..
Du har mycket kontaktytor såväl internt som externt och deltar aktivt i delar av företagets olika projekt.
Kompetens
Vi ser gärna att du som söker har någon form av eftergymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter. Det är meriterande med erfarenhet från systemet Visma eEkonomi och du besitter goda kunskaper i engelska. För att trivas i rollen är det viktigt att trivas med att kommunicera med många olika kontaktytor samt ha en förmåga att kunna arbeta proaktivt och se helheten.
Som person gillar du att arbeta både självständigt och i team. Egenskaper som är viktiga för rollen är driven, noggrann, strukturerad och kommunikativ.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan omgående