OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du siffror och är intresserad av att jobba i en internationell miljö? Just nu söker vi åt vår kund en ekonomiassistent till deras nya kontor i Rosersberg. Om du vill arbeta i nya, fräscha lokaler, i ett expansivt företag med häftiga produkter och ingå i ett härligt gäng, då är detta jobbet för dig!
Som ekonomiassistent kommer du att främst arbeta med vår kunds kundreskontra och senare även ta på dig rollen som ansvarig för månadsbokslutet av ett mindre bolag inom koncernen.
Vår kund är ett expansivt globalt företag som tillverkar tiltrotatorer, snabbfästen och redskap för grävmaskiner. Globalt har de tio dotterbolag på fyra kontinenter och egen närvaro på ett flertal marknader.
Under de senaste fyra åren har de erhållit utmärkelsen Sweden’s Best Managed Companies, som delas ut av Deloitte.
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du in i en spännande fas med tillväxt och expansion. Du blir en del av ett familjärt bolag och ett team med duktiga, engagerade och drivna medarbetare där man arbetar självständigt, men företagskulturen präglas av teamwork och högt i tak. Medarbetarna är vår kunds viktigaste resurs och tillsammans värnar de om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för att skapa en välkomnande och inkluderande arbetsmiljö med en tydlig vi-känsla. De erbjuder bland annat träningsbidrag, möjlighet till arbetstidsförkortning och andra förmåner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Kundreskontra
Kommunikation med den internationella säljorganisationen angående fakturafrågor
Hantering av kundsamtal och mejl gällande fakturafrågor
Fakturering samt övervakning av sena betalningar, utredningar med mera
Ansvarig för månadsbokslutet av ett mindre dotterbolag inom koncernen
Assistera med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med minst 5 års erfarenhet inom kundreskontra/redovisning, gärna från ett internationellt tillverkningsföretag.
Har erfarenhet av exportfakturering, vilket är meriterande.
Är en van användare av MS Office och affärssystem, och det är meriterande om du har erfarenhet av Monitor.
Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Du är en samarbetsvillig person med goda kommunikationsfärdigheter. Du är kvalitetsmedveten, ansvarstagande och noggrann. Ditt arbetssätt är strukturerat och du trivs i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.
Urval och intervjuer sker löpande och skyndsamt, så skicka in din ansökan med CV & referenser redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!