Ekonom till omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Avesta kommuns omsorgsförvaltning ansvarar för äldreomsorg, omsorg till personer med psykiska, fysiska och intellektuella funktionshinder samt individ- och familjeomsorg. Det är cirka 2 000 klienter/brukare och cirka 900 anställda. På omsorgskansliet finns två ekonomitjänster. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Du kommer i första hand att arbeta med ekonomifrågor inom LSS och äldreområdet men ska kunna arbeta över hela förvaltningen när så krävs. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram budget, göra uppföljningar och utvärderingar, faktureringar och annat av ekonomisk art. Ge råd och stöd till förvaltningens chefer. I arbetet ingår att aktivt utveckla arbetsmetoderna inom ekonomiområdet. KVALIFIKATIONER Du har lämplig utbildning för arbetsuppgifterna. Det är ett krav att du har erfarenhet från liknande arbete, gärna kommunal sektor. Du ska ha lätt för att samarbeta och vara van vid självständiga arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11

Sammanfattning

Besöksadress

77481
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


22 november 2024

Senior Associates till Rödl & Partner

Senior Associates till Rödl & Partner

22 november 2024

Auktoriserad Revisor

Auktoriserad Revisor

22 november 2024