OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare för vår målgrupp.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Men här finns också alltid stöttning av kollegor och en gemensam utgångspunkt. I förvaltningsledningen trivs vi väldigt bra tillsammans och det återspeglas ofta i vårt dagliga arbete. Visst vill du bli en del av vårt team? Ta chansen och ansök nu!
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar med ekonomifrågor på såväl strategisk som operativ nivå. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för omsorgsförvaltning, men även kommunens övergripande samverkansgrupp för ekonomer och kommunens lokala upphandlingsgrupp.
Tillsammans med förvaltningsekonomen, som också är din närmaste kollega, har du huvudansvar för den ekonomiska hanteringen i omsorgsförvaltningen. Tillsammans arbetar ni med budgetprocess, budgetuppföljning och bokslut. Du har ett särskilt ansvar för budgetuppföljning för vård och omsorg medan din kollega ansvarar för socialtjänsten och LSS.
På uppdrag av förvaltningschef och resultatenhetschef genomför du kvalificerade ekonomiska analyser och utredningar. Du ger stöd och service till organisationens verksamhetsansvariga avseende ekonomifrågor som exempelvis löpande statistik och kalkylering. I tjänsten ingår också att sköta omsorgsförvaltningens bokföring samt direktupphandlingar.
Du arbetar med budgeteringsmodell för brukartimmen. Du kommer också att samverka med controller för bemanningsekonomi.
KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som har en slutförd högskoleutbildning inom ekonomi. Du behöver ha goda Excelkunskaper, erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och framförallt lätt för att ta dig an nya program och system - digitala lösningar är naturligt för dig. Det är en klar fördel om du har praktisk erfarenhet, av för tjänsten relevant, ekonomiarbete och om du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation.
Då arbetsuppgifterna är mångsidiga behöver du ha en god förmåga att strukturera och organisera arbetet så att leverans sker med god kvalitet i rätt tid. Din analytiska förmåga bidrar till att ekonomifrågorna kan betraktas utifrån ett helhetsperspektiv.
Att vara serviceinriktad med ett professionellt bemötande är en självklarhet för dig. Då tjänsten är en tydlig stödfunktion är det av största vikt att du har goda kunskaper i det svenska språket, samt att du är tydlig i din kommunikation och anpassar budskapet utifrån olika mottagares behov. Du behöver helt enkelt ha förmåga att omvandla ekonomiska resonemang till ett tydligt språk som också icke-ekonomer kan ta till sig. För att trivas i den här tjänsten behöver du ha en fallenhet för att jobba med både människor och siffror.
ÖVRIGT
Under ansökningsperioden finns Carina Johansson tillgänglig för att svara på eventuella frågor via telefon under vecka 26, därefter via mejl.
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme och friskvårdspeng, tillgång till personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt. Om du har vilja och driv så uppmuntrar vi karriärvägar inom kommunen.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11