Ekonom till överförmyndarkansliet

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Stadskontoret förbereder och verkställer de kommunövergripande politiska besluten. Vår strävan är att bidra till en effektiv organisation med medborgarnas bästa i fokus. Vi samordnar, utvecklar och stödjer förvaltningar/bolag inom bl.a. områdena ekonomi, personal, upphandling, IT, kommunikation och samhällsutveckling.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonom som bistår vår grupp med att granska ställföreträdarnas ekonomiska redovisning. Är du den vi söker?

Inom överförmyndarkansliet arbetar vi med tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns (ställföreträdares) verksamhet. Denna tillsyn avser att ge garanti mot rättsförluster för personer som själva inte kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för person, såsom t ex underåriga, gamla, sjuka och personer med funktionsnedsättning. I rollen som ekonom kommer du bl.a. att granska ställföreträdarnas ekonomiska redovisning och besluta om arvode.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker förmodligen har läst ekonomi på högskolenivå inom exempelvis redovisning. Du har i annat fall läst minst en 3 årig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi. Vi ser också att en förutsättning för att kunna hantera rollen är att du har några års arbetslivserfarenhet av redovisnings- och eller ekonomiarbete.

Som person är du trygg i dig själv och trivs med att arbeta självständigt. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och har hög intigritet. Att leverera god service med ett gott bemötande är en självklarhet för dig i ditt arbete.


ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Mari Mäkikangas, avdelningschef
035-13 72 59
Lotta Pettersson, kommunikationsansvarig
035-13 75 16, 070-362 38 23
Therese Wallgren, SSR
035-13 72 88
Helene Wangler, Vision
035-19 29 07
Ann-Charlotte Lindell, överförmyndarassistent
070–845 52 38
Carolina Winkler, kanslichef
072-523 64 06
Stefan Agmarken Enhetschef

Ann-Mari Mäkikangas, avdelningschef stadskontore
035-13 72 59
Stefan Agmarken Kanslichef
035-137340

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024