OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ekonom som söker efter nästa utmaning? Har du några års erfarenhet som ekonom och tycker om att arbeta i en digital arbetsmiljö? Sök då tjänsten redan idag!
Om företaget
Probitas, ägs av Immanuelskyrkans församling i Stockholm. Bolaget som har en omsättning på ca 170 mkr och äger och förvaltar 14 st hyresfastigheter (ca 90 000 kvm) i Stockholms innerstad. Bolaget har två hotell och ett äldreboende som drivs via tre dotterbolag. Kontoret är beläget på Tulegatan 4 i trivsamma fräscha lokaler med egna rum i Stockholm. På Probitas är de 20 st anställda varav åtta arbetar på administrativa avdelningen. Vill du jobba på ett familjärt företag som ändå är en stor koncern med en mycket långsiktig ägare?
Hos Probitas har de en bra arbetsmiljö och korta beslutsvägar – ett glatt gäng som trivs bra på sitt jobb!
På administrativa avdelningen sköter de kontrakts- och hyresadministration, leverantörsreskontra, budget- och bokslut samt rapporter till styrelsen för fastighetsbolaget och för dotterbolagen som bedriver äldrevård och hotell. Servicefunktioner, såsom telefonväxel, posthantering och felanmälan från hyresgäster sköts också av administrativa avdelningen.
Dina arbetsuppgifter
Rollen innefattar att vara leverantörsreskontraansvarig i fastighetsbolaget och vårdbolaget samt kundreskontraansvarig i vårdbolaget. Då liknande tjänst även finns på avdelningen som sköter hotellets ekonomi innebär tjänsten även viss uppbackning för de kollegorna.
Arbetsuppgifterna innefattar:
• Ansvara för leverantörsreskontran i fastighetsbolaget & vårdbolaget. Att ankomstregistrera, kontera, administrera attester, definitivregistrera samt betalningar.
• Ansvara för kundreskontran för vårdbolaget. Att månadsfakturera ett 15-tal kunder, bokföra inbetalningar och skicka påminnelser vid behov.
• Bokföra löpande verifikat.
• Avstämningar av balanskonton vid månads- och årsavslut.
• Backup för servicefunktionen vid behov.
• Digitalisera/automatisera processer och rutiner.
Din profil
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom med 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du haft eget ansvar för ekonomin i ett medelstort bolag. Vi ser det som självklart att du behärskar svenska, i tal och skrift, och gärna har goda kunskaper i Excel. Då det är en digital arbetsmiljö tycker du om att arbeta i system och ser potentialen i att digitalisera och automatisera redan tidigare processer och rutiner. Som person är du noggrann, strukturerad och tycker om att driva arbetet framåt. Utöver det är du serviceinriktad, kreativ och arbetar självständigt.
Framgångsfaktorer
• 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Meriterande att ha kunskap från ekonomisystemen Hogia och Palette
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare erfarenhet från redovisningsbyrå ses som meriterande
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Anna Järvinen, 073-311 68 62.
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-04-07
Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Järvinen, 073-311 68 62.